וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

פורום פתוח בנושאים הנוגעים לניהול / אחזקת בתים, ועד בית, חברות ניהול וכו'.

בניהול יואב לוי - מנכ"ל משותף בחב' Easy House ניהול בתים.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv

נעול
אווה
הודעות: 3
הצטרף: 14/06/2023 - 11:50:53

וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי אווה »

שלום,
וועד הבניין (בבניין בן 4 קומות) פנה אליי בדרישת תשלום עבור תיקון צבע שעשו.
טענתם היא שילדיי שרטו את דלת הכניסה ועל כן חובתי לשלם את סכום התיקון (כמה מאות שקלים). ראוי לציין שהנזק היה אסטתי ולא פונקציונאלי.
נוצרה אי הסכמה לגבי מי אחראי לנזק. למיטב ידעתי זה לא נזק שעשו ילדיי אבל הצעתי לבוא לקראתם מחמת הספק - ולמצוא פשרה.
הוועד אינו מוכן להתפשר, הוא מעוניין במלוא התשלום ואני איני מוכנה לקחת את כל האחריות עליי.
הוועד עושה כעת משאל לדיירים - האם הם מוכנים להוציא את הסכום מקופת הוועד.
הם מעבירים מסר לדיירים האחרים שהם צריכים לשאת בנזק שאנחנו -לטענתם- עשינו.

בנוסף, בהיותי שוכרת בבנין - פנה הוועד לבעל הבית שלי והתלונן עליי בפניו על שלא מסכימה לשאת באחריות מלאה לנזק (ולעלות התיקון).
האם יש לבעל הבית אחריות או זכות להתערב בעניין הזה? (הוא התבקש לדאוג שאשלם את הסכום)

ההתנהלות שלהם גובלת בעיניי בהטרדה, או לכל הפחות בניצול לרעה של מעמד הוועד.
וגם - סביר בעיניי שכשבאים בהאשמות כאלו - חובת ההוכחה היא על הוועד, סביר בעיניי שהיו צריכים לדבר איתי לפני התיקון ולא אחריו
האם יש חוק או התוויה כלשהי שנותנים מענה במצב כזה?
מי מחליט אם היה צורך בכלל לצבוע את השריטות בדלת הכניסה?
מה ההליך התקין בו הוועד היה אמור לפעול?
ומה ביכולתי לעשות כעת?
הייתי שמחה להבין מה זכוייתיי פה ומה מותר/אסור לוועד לעשות במקרה כזה (ומה מקומו של בעל הבית בסכסוך הזה).

תודה רבה,
אווה
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי razadv »

שלום רב,

ככל ואין מחלוקת כי מי מטעמך גרם לנזק - ראוי לשלם בעד הנזק.
דרישת הנציגות היא מתוקף תפקידה בהתאם לסעיפים 65, 69 לחוק המקרקעין והיא אמונה על החזקתו התקינה של הרכוש המשותף.

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
אווה
הודעות: 3
הצטרף: 14/06/2023 - 11:50:53

Re: וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי אווה »

תודה על המענה.
ברור לי לחלוטין כי הנציגות אחראית על ההחזקה התקינה של הרכוש המשותף.
הודעתי מתייחסת למצב בו יש מחלוקת.
אשמח להתייחסותך בעניין.
תודה!
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי razadv »

עת מתגלעת מחלוקת - דרך המלך היא תשלום תחת מחאה ובמקביל הגשת תביעה למפקחת על רישום המקרקעין.
ככל ונפסק כי לא הייתם אמורים לשלם את הסכום, הסכום מוחזר בתוספת ריבית והצמדה.

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
אווה
הודעות: 3
הצטרף: 14/06/2023 - 11:50:53

Re: וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי אווה »

תודה רבה על המענה.

ברשותך - שאלה נוספת, כהמשך לאותו עניין.
מה היא הדרך המקובלת (או שהיית ממליץ) להתנהל במצב בו יש חשד שמי מהדיירים עשה נזק לרכוש המשותף? (ויש רצון להחזיר את המצב לקדמותו, לפני הנזק)
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע

שליחה על ידי razadv »

לפנות למשטרה.

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
נעול

חזור אל “פורום ניהול / אחזקת בית משותף”