מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות

פורום פתוח בנושאים הנוגעים לניהול / אחזקת בתים, ועד בית, חברות ניהול וכו'.

בניהול יואב לוי - מנכ"ל משותף בחב' Easy House ניהול בתים.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv

נעול
gold
הודעות: 1
הצטרף: 30/05/2023 - 06:22:49

מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות

שליחה על ידי gold »

שלום רב.
בנין בן 17 קומות והמערכת הסולארית (קולטי שמש) שעל הגג משמשת את כ-40% מדיירי הבנין (הקומות העליונות)
מי צריך לשאת בהוצאות אחזקת המערכת. ועד הבית ? או רק הדיירים מהקומות העליונות הנהנים מהמערכת.
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות

שליחה על ידי razadv »

שלום רב,

ראשית יש לבדוק הוראות לעניין המערכות בתקנון המוסכם - אם קיים לבניין ועל פיו יפעלו (ניתן להזמין מסמכי בית משותף מלשכת רישום המקרקעין במרשתת).
שנית האם המערכת שירתה במקור רק 40% מהדיירים, או ששימשה את כולם או מרביתם ו-60% חדלו משימוש?
ככל ושירתה מלכתחילה את כולם או מרביתם של הדיירים - המערכת היא רכוש משותף.
ככל והמערכת שירתה רק 40% מלכתחילה ואין תקנון מוסכם או הוראה בו לעניין מעמד המערכת - יחול התקנון המצוי המורה כי רכוש משותף ישמש את מרבית הדירות. קרי מעל ל-51%, ובהתאמה יחול סעיף 52 לחוק המקרקעין.
ככל ו-40% משתמשים במקור, המערכת אינה משמשת את מרבית בעלי הדירות ולכן לא תיחשב רכוש משותף.


בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
נעול

חזור אל “פורום ניהול / אחזקת בית משותף”