שלום רב.
בנין בן 17 קומות והמערכת הסולארית (קולטי שמש) שעל הגג משמשת את כ-40% מדיירי הבנין (הקומות העליונות)
מי צריך לשאת בהוצאות אחזקת המערכת. ועד הבית ? או רק הדיירים מהקומות העליונות הנהנים מהמערכת.
מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות
מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv
Re: מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות
שלום רב,
ראשית יש לבדוק הוראות לעניין המערכות בתקנון המוסכם - אם קיים לבניין ועל פיו יפעלו (ניתן להזמין מסמכי בית משותף מלשכת רישום המקרקעין במרשתת).
שנית האם המערכת שירתה במקור רק 40% מהדיירים, או ששימשה את כולם או מרביתם ו-60% חדלו משימוש?
ככל ושירתה מלכתחילה את כולם או מרביתם של הדיירים - המערכת היא רכוש משותף.
ככל והמערכת שירתה רק 40% מלכתחילה ואין תקנון מוסכם או הוראה בו לעניין מעמד המערכת - יחול התקנון המצוי המורה כי רכוש משותף ישמש את מרבית הדירות. קרי מעל ל-51%, ובהתאמה יחול סעיף 52 לחוק המקרקעין.
ככל ו-40% משתמשים במקור, המערכת אינה משמשת את מרבית בעלי הדירות ולכן לא תיחשב רכוש משותף.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
ראשית יש לבדוק הוראות לעניין המערכות בתקנון המוסכם - אם קיים לבניין ועל פיו יפעלו (ניתן להזמין מסמכי בית משותף מלשכת רישום המקרקעין במרשתת).
שנית האם המערכת שירתה במקור רק 40% מהדיירים, או ששימשה את כולם או מרביתם ו-60% חדלו משימוש?
ככל ושירתה מלכתחילה את כולם או מרביתם של הדיירים - המערכת היא רכוש משותף.
ככל והמערכת שירתה רק 40% מלכתחילה ואין תקנון מוסכם או הוראה בו לעניין מעמד המערכת - יחול התקנון המצוי המורה כי רכוש משותף ישמש את מרבית הדירות. קרי מעל ל-51%, ובהתאמה יחול סעיף 52 לחוק המקרקעין.
ככל ו-40% משתמשים במקור, המערכת אינה משמשת את מרבית בעלי הדירות ולכן לא תיחשב רכוש משותף.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680