שיפור אבטחה בבתים משותפים: כל מה שחשוב לדעת

 

השקעה באבטחת מבנים אינה מספקת הגנה בלבד, אלא שהיא מעלה את האיכות והערך של הבית המשותף, מבטיחה שקט נפשי לדיירים והופכת את חוויית המגורים למשופרת. כדי להשיג את המטרה, ועדי בתים, חברות ניהול והדיירים עצמם נדרשים להשקיע באמצעי אבטחה שונים.

אם אתם תוהים כדי להפוך את הבית המשותף להרבה יותר מאובטח, יש כמה וכמה דרכים שעומדות לרשותכם, אספנו לכם כמה מהן.

 

התקנת אינטרקום

מערכות אינטרקום הן מרכיב בלתי נפרד מאבטחת הבניין, במיוחד בבתים משותפים. הן ממלאות תפקיד חשוב בשיפור האבטחה על ידי מתן גישה מבוקרת, שיפור התקשורת, מניעת כניסה בלתי מורשית ויצירת הרתעה.

כאשר מערכות האבטחה מתקדמות, הדיירים יכולים לאמת באופן ויזואלי או קולי את זהות המבקרים ולמנוע מאנשים לא מורשים להיכנס לשטח הבניין. יחד עם המצלמה אשר מתפקדת כגורם מרתיע ומפחיתה את ההסתברות לפרצות אבטחה.

בעת בחירת מערכת אינטרקום לבניין, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו סוג האינטרקום והאינטגרציה שלו עם רכיבי אבטחה אחרים. כמו כן עליכם לבחור את התכונות הרצויות, כיום יש סוגים שונים של מערכות, ביניהן גם מערכות מתקדמות המאפשרות לדיירים לקבל גישה מרחוק באמצעות ממשק אינטרנטי או אפליקציה, בחרו את התכונות הנחוצות עבור צרכי האבטחה של הבניין, ושימו לב לדברים החשובים, כמו למשל: רזולוציה גבוהה המהווה תנאי חשוב ובכוחה להקל על התקשורת והאימות. אפשר לבחור באינטרקום המציע גישה באמצעים שונים כמו קוד או אפליקציה לנייד, וכמובן, כדאי שהדגם יהיה איכותי כך שיגלה עמידות בשימוש חיצוני ובתנאי מזג אוויר שונים.

לבסוף – וודאו שהמערכת מתאימה לצרכי הבניין, ושהיא ידידותית לשימוש. בחרו בספק מקצועי אשר מספק שירותי תחזוקה ותמיכה טכנית, ושימו לב שהמערכת מאזנת בין צרכי האבטחה לבין התקציב.

 

התקנת מצלמות אבטחה

התקנת מצלמות אבטחה זו דרך יעילה ביותר לשפר את האבטחה בבניין. מצלמות אלו מאפשרות להיות בקשר עם מה שקורה בבניין, ולא רק שהן מונעות פעילות פלילית, אלא שהן גם מסייעות לזהות ולתפוס חשודים במידה וכן התרחש אירוע.

מצלמת אבטחה גלויה ופעילה היא אמצעי הרתעה רב עוצמה, אשר יכול להרחיק מהבניין אנשים לא רצויים שחוששים שמעשיהם יתועדו וישמשו כראיה מפלילה כנגדם. מצלמות אלו מתעדות את כל הקורה בבניין ובסביבתו ולא רק פרצות אבטחה, מה שיכול לשמש לפתרון מחלוקות וקבלת פרטים על אירועים שונים.

כיום ישנן מצלמות עם תכונת ניטור מרחוק, המאפשרות לצוות מורשה לצפות בבניין וסביבתו בזמן אמת. במקרה ויש אירוע, מצלמות האבטחה מספקות מידע בזמן אמת לרשויות אכיפת החוק או לאנשי האבטחה הצופים בהן, כך שהתגובה למקרי חירום תהיה מהירה הרבה יותר.

ובשורה התחתונה, בחירת המצלמות הנכונות תתרום המון לתחושת הביטחון בבניין ותעזור לדיירים להרגיש הרבה יותר שקטים במהלך היום והלילה.

 

שיפור החניה

כאשר החניה של הבניין אינה מסודרת או מאובטחת, השימוש בה עשוי להיות מעט מפחיד. אזור חניה מעוצב ומאובטח, יתרום המון לאבטחת הבניין וליצירת סביבת מגורים בטוחה יותר לדיירים. לכן עליכם לנקוט בכל מיני פעולות אשר ישפרו את החניה וכתוצאה מכך ישפרו גם את מידת האבטחה של הבית המשותף עצמו, ביניהן:

  • התקנת אמצעי אבטחה ותאורה – חניה מוארת ומאובטחת יכולה למנוע פעילות פלילית. לכן נוכחותם של מצלמות, אמצעי בקרת כניסה ותאורה הנה הכרחית.
  • מניעת גישה לא מורשית – שיפור אבטחת החניה יכול למנוע את כניסתם של אנשים לא מורשים לשטחה.
  • סיורי אבטחה – העסקת חברת אבטחה תספק לדיירים מידה גבוהה יותר של שקט נפשי כאשר הם יוצאים ונכנסים אל הבניין.
  • שמירה על תחזוקה – גם שמירה על תחזוקת החניה והקפדה על ניקיון באופן תדיר אלו פעולות שיהפכו את המתחם להרבה יותר בטיחותי עבור הדיירים.
  • סימון מקומות חניה – סימון ברור של מקומות החניה או הקפדה על סימונים אחרים בהתאם לכללים וחוקים יכולה להקל על אכיפה ועל הניווט במתחם.
  • שילוט – יש לתלות שילוט באזור החניה ולסמן היכן היציאה, הכניסה, איפה יש אזורים מוגנים, לאן מתפנים בעת חירום וכדומה.

התקנת שערים

התקנת שערים מאוד חשובה כאשר המטרה היא להגביר את האבטחה של הבית המשותף. שערים הם קו הגנה ראשון, הם מתפקדים כמחסום פיזי ובעזרתם ניתן לקבל שליטה מלאה על הגישה לנכס. מעבר לכך התקנת שערים מציעה מספר יתרונות התורמים לאבטחת הבניין הכוללת, אחד מהם הוא בקרת כניסה.

שערים יכולים להגביל את הגישה לבניין ולהבטיח שרק רכבים בעלי גישה מורשית יכנסו לאזור החניה למשל. שערים פועלים גם כאמצעי הרתעה, הם מציעים לדיירים יותר פרטיות וביטחון כשהם מציבים מכשול בין הבניין לבין שטחים ציבוריים.

קיומו של שער בכניסה לחנייה של הבניין יכול לסייע למניעת גניבה של רכבים, הודות לבקרת כניסה מתקדמת. וניתן לשלב בין שערים לבין אמצעי אבטחה אחרים כמו למשל אינטרקום, אפליקציה, שלט, מצלמות מעקב, קוד ועוד. מה גם שכיום ישנם סוגים שונים של שערים ואתם יכולים לבחור את השער בהתאמה אישית לצרכי האבטחה של המבנה, מסגרת התקציב והעדפות הדיירים.

 

תחזוקת מעליות

הבנייה של בניינים רבי קומות מתאפשרת הודות למעליות, אשר הופכות את המתחם להרבה יותר נוח ונגיש. יחד עם זאת, כאשר המעליות לא מתוחזקות כהלכה, הן עלולות להפוך לסיכון בטיחותי. תחזוקת מעליות מקצועית שמתבצעת על ידי אנשי מקצוע מנוסים יכולה לתרום המון לאבטחת הבניין ולהבטיח שהמעלית תפעל בצורה אמינה ועקבית. תחזוקה סדירה תפחית את הסבירות לתקלות במעלית, ותהפוך את השימוש בה לבטוח הרבה יותר. היא מבטיחה שהאוורור יהיה תקין, שמערכות החירום יפעלו, שהתאורה תהיה תקינה ובעזרתה ניתן לזהות ולתקן בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות גדולות הרבה יותר.

כמו כן מעליות כיום מעוצבות כדי להתאים לבעלי מוגבלויות, הן מנגישות את הכניסה למבנה לאוכלוסיות מגוונות החל בקשישים, דרך נכים ועד בעלי צרכים מיוחדים והופכות את הניווט בבניין לבטוח יותר. אין ספק שהדיירים ירגישו הרבה יותר בטוחים להשתמש במעלית שמתוחזקת היטב.

 

תחזוקת מאגרי מים

מאגרי המים על גג הבניין יכולים לשמש לצרכים שונים משתייה ועד כיבוי שריפות. באמצעות תחזוקת מאגרי מים ניתן לוודא שהמים בטוחים לצריכה ושימוש. לכן תחזוקת מאגרי המים היא לא פחות מהכרחית ויכולה לשפר את האבטחה של המבנה במידה משמעותית.

מים מזוהמים עלולים להוביל לסיכון בריאותי חמור ולכן שמירה על איכות המים היא אמצעי בטיחות בסיסי. ללא טיפול מתאים, המים במאגרים יכולים להפוך כר פורה להצטברות מיקרואורגניזמים וחיידקים מזיקים, מה שבתורו יכול לגרום למחלות שעלולות לסכן את בריאות הדיירים. לכן תחזוקה שוטפת של מאגרי מים כוללת ניקוי, חיטוי ובדיקת איכות המים באופן סדיר.

תחזוקה גם יכולה להפחית נזקי מים בתוך המבנה כתוצאה מנזילות, דליפות או פיצוצים. בעזרתה ניתן לזהות בעיות ולטפל בהן באופן מידי ולהפחית את הסיכון לתיקונים יקרים, כל שכן לנזקים מבניים. ולבסוף, הקפדה על לוחות זמנים לתחזוקה בהתאם לתקני איכות המים מבטיחה עמידה בתקנות הבריאות והבטיחות המקומיות.

 

פתרונות תאורה

מערכות תאורה מסוגים שונים תורמות ליצירת סביבה בטוחה בתוך הבניין ומחוצה לו. אזורים מוארים היטב משפרים את הנראות בחללים משותפים כמו מסדרונות, חניונים, הכניסות לבניין ועוד, ומאפשרים לדיירים לראות טוב יותר, לזהות סיכונים פוטנציאליים ולהגיב במהירות.

אזורים מוארים גם עוזרים למנוע תאונות ופציעות, החלקות ונפילות. הם מאפשרים לשפר את בקרת הגישה לבניין ולהגביר את האבטחה, בנוסף התקנת תאורה בשבילי גישה לבניין וחדרי מדרגות מבטיחה שבמצבי חירום הדיירים יוכלו להתפנות בבטחה וביעילות.

לבסוף, פתרונות תאורה וחללים המוארים היטב תורמים לנוחות הדיירים ולחוויית מגורים חיובית ונינוחה הרבה יותר וכיום ישנם פתרונות תאורת לד המבוססים על חיישנים המופעלים בתנועה ומספקים תאורה מעולה, תוך חיסכון באנרגיה והפחתת עלויות התפעול.

 

כל הדרכים לשיפור האבטחה מתחילות בבחירת חברת ניהול מתאימה

שיפור האבטחה בבתים משותפים זו משימה הדורשת תשומת לב לפרטים ותחזוקה שוטפת. כדי לבצע את כל זאת ועוד בצורה עקבית ויעילה, כדאי להעסיק חברת ניהול מקצועית אשר תקפיד לבצע את כל עבודות התחזוקה של המתקנים והמערכות השונות בבניין המשותף, תדאג לאבטחת החללים הציבוריים בפנים המבנה ומחוצה לו ותהפוך את חוויית המגורים בבניין לטובה ובטוחה יותר.

כמו כן חשוב לבצע הערכה ולשדרג באופן מתמיד ולעדכן את אמצעי האבטחה כדי שיתאימו לאיומי האבטחה הספציפיים, כמו גם לטכנולוגיות החדישות ביותר. השקעה באבטחת בתים משותפים לא רק מגנה על התושבים אלא גם משפרת את ערך הנכסים ואת איכות החיים, ויש להקפיד עליה ולוודא שתתבצע על הצד הטוב ביותר.

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן