מדריך לוועד הבית – נושאים החשובים לאחזקה תקינה של הבית המשותף

אחזקה תקינה של הבית המשותף מאוד חשובה. ממש כמו שפונים לשירותי בריאות כדי לבצע בדיקות לגוף, כך המערכות השונות שפועלות בבניין זקוקות לתשומת לב ולבדיקות שונות, כדי לוודא שהן עובדות כשורה.

לכן כל ועד בית צריך להגדיר לוח זמנים לתחזוקת הבית המשותף, הכולל משימות שיש לבצע אחת לתקופה על מנת לשמור על הבית המשותף בתפקוד מעולה. בדיקה של המערכות השונות תעזור למנוע תקלות ותאפשר לכם לחסוך כסף ולהבטיח אריכות חיים.

ואם עבודות התחזוקה הנדרשות חורגות מתחום המיומנות שלכם, הזמינו בעלי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם.

אחזקת מעליות

המעליות הן בין הנכסים החשובים ביותר בכל בית משותף. הן לא רק עוזרות לנו להגיע הביתה מהר יותר, אלא שהן גם מאפשרות את המגורים ברבי קומות ומגדלים. תהיו בטוחים שאי אפשר להתעלם ממעליות איטיות, מקולקלות או שאינן מתוחזקות היטב, הדיירים ישימו לכך לב והדבר יכול להשפיע על איכות חייהם במידה רבה. מעבר לכך, מעליות כוללות מאות חלקים ורכיבים שזקוקים לתחזוקה שוטפת ולתחלופה במידת הצורך. לכן אחזקת מעליות בבית המשותף זו משימה מאוד חשובה.

אחזקת מעליות על בסיס קבוע תפחית את הסיכון לנזקים גדולים ולתיקונים יקרים, תאריך את חיי הציוד ותשפר את אופן פעולת המעלית. ולבסוף, מעליות מתוחזקות יהיו אמינות יותר, יספקו שירות מהיר וחוויה טובה למשתמשים, ולכן על ועד הבית מוטלת האחריות לוודא שהמעליות בבניין עומדות בכל דרישות התחזוקה ותקני הבטיחות.

ניקוי חניונים

חניון בבית המשותף הוא נכס שיש לשמור עליו! זה כל כך נוח כאשר מגיעים בסוף היום הביתה ולא צריך לעבוד שעות נוספות בחיפוש חניה. ניקוי חניונים באופן שוטף זו משימה חשובה, בדיוק כמו ניקיון של חדר המדרגות או הלובי, זהו חלק בלתי נפרד מהבניין ועליו להראות אסתטי. מעבר לכך, הזנחת החניון יכולה להוביל להידרדרות מואצת של האספלט ולגרום לבעיות אחרות שעלולות לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך, בהשוואה להשקעה בניקוי החניון.

באמצעות ניקוי חניונים אתם יוצרים אווירה מסבירת פנים ותחושה בטוחה לדיירים, ממזערים את הסיכון לזיהום סביבתי, מונעים שחיקה או הצטברות של סחף ופסולת ומאריכים את חיי האספלט. בנוסף ניקיון תדיר עוזר להפחית את היווצרותן של סתימות בביוב, משפר את היעילות של הניקוז, מרחיק מכרסמים ולבסוף – הוא מפחית את החשיפה לתביעות משפטיות ושומר על הבטיחות של הדיירים.

לכן אם אתם עדיין לא משתמשים בשירותי ניקוי חניונים, זהו בהחלט הזמן להתחיל!

תחזוקת משאבות

מערכות השאיבה בבניין אחראיות על פעולות רבות ולכם חשוב שהן ישמרו במצב מעולה. תחזוקה מונעת של משאבות מים כוללת ניקיון, שימון, החלפת חלקים לא תקינים ושלל משימות שיבטיחו שפעולתן של משאבות המים תהיה תקינה ומיטבית.

משאבת מים פגומה תפסיק לשאוב מים ולהוביל לבעיות שונות ומגוונות, אבל אינכם צריכים לחכות עד שהמצב יתדרדר. תוכלו לבצע תחזוקה מונעת וכך להבטיח שהמשאבות יפעלו על הצד הטוב ביותר.

במהלך תחזוקה מונעת ניתן לאתר דליפות, רעשים, ריחות חריגים או אי סדרים כלשהם. ניתן לבדוק את החלקים שמרכיבים את המשאבות כדי לאתר סדקים, נתיכים שרופים, לוודא שאין כשלי בידוד ואיטום ולבצע תיקונים במידת הצורך. מלבד משאבות מים עליכם לדאוג גם למאגרי המים של הבניין ולבצע ניקוי וחיטוי שלהם, למצוא בעיות פוטנציאליות בזמן ולבצע תחזוקה מונעת שתחסוך המון עלויות כתוצאה מתיקונים גדולים, וזמן השבתה.

את תחזוקת משאבות המים וחיטוי מאגרי מים כדאי להשאיר למומחים. מומחים במשאבות מים יגיעו אליכם לבניין ויבצעו את המשימות הנדרשות כדי לשמור על התפקוד המיטבי של מערכות חשובות אלו.

תחזוקת אינטרקום

כאשר יש לכם מערכת אינטרקום בבניין, היא תצטרך תחזוקה שוטפת על מנת להימנע מבעיות ותיקונים גדולים יותר. מערכות אינטרקום כוללות רכיבים רבים, החל בזמזמים ועד מערכות אודיו ווידאו, ובאמצע רכיבים חשמליים מסוגים שונים.

לכן לא משנה איזה סוג של מערכת אינטרקום יש לכם, חשוב לשמור על שגרת אחזקה נכונה כדי לוודא שהמערכת תפעל בצורה תקינה. אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח התאמה בין האינטרקום לבין התחזוקה המתאימה היא על ידי הזמנת אנשי מקצוע שמומחים בהתקנה ותחזוקה של מערכות אינטרקום. עם הצוות הנכון, תוכלו להגדיר לוחות זמנים לפעולות תחזוקה ולהבטיח תוחלת חיים ארוכה ושימוש נוח ומיטבי.

כועד בית עליכם לדאוג למצוא חברה בעלת מיומנות וניסיון בתחום שיכולה לבצע את התחזוקה הנדרשת למערכת האינטרקום בבניין שלכם.

לסיכום,

ועד הבית אחראי על התחזוקה השוטפת של הבניין, לרבות המערכות השונות שפועלות בו. המערכות המתקדמות צריכות לתפקד על הצד הטוב ביותר, ולכן יש להזמין בעלי מקצוע מיומנים אחת לתקופה, על מנת שיבצעו את עבודות התחזוקה והתיקונים הנדרשים.

אם אתם מתקשים לתאם בדיקות עם בעלי מקצוע או לשמור על לוחות הזמנים, אתם תמיד יכולים לשכור את שירותיה של חברת ניהול ועד בית מקצועית או לעבוד עם תכנה לניהול ועד בית, אשר יכולה להפוך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים.

 

המאמר נכתב בשיתוף החברות:

לדיקו מעליות

רמי נהיר – החברה לתפעול מערכות מבנים – ניקוי חניונים

אקווה משאבות

אבאלון טלקום

איזיהאוס ניהול ואחזקת בניינים משותפים

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן