גיזום עצי הדר: כך תעשו את זה בעצמכם

עצי הדר הם עצים פופולאריים למדי, קל לגדל אותם והפירות שלהם טעימים, עסיסיים ועשירים בוויטמינים. העצים מוגדרים כירוקי עד והם לא דורשים פעולות מורכבות לאחזקה, כי אם גיזום. אכן, גיזום עצי הדר זו פעולה חשובה ומשמעותית לבריאות של העצים.

החשיבות של גיזום עצי הדר

יש חשיבות גדולה לבצע גיזום של עצי הדר. זאת מחמת מספר סיבות:

  • גיזום שומר על בריאות העץ. ההסבר פשוט – חשוב לעץ הדר לקבל מים במידה נכונה וכן ליהנות מחשיפה נאותה לשמש. במהלך הגיזום נסיר את הענפים החולים, השבורים או היבשים. אלו ענפים שעלולים לפגוע בעץ כולו ולגרום למות העץ. הגיזום מאפשר לעץ לנצל את האנרגיות שיש לו לחלקים הטובים והבריאים של העץ. הגיזום מגביר את הצמיחה של העץ ומשפר את הלבלוב. כאשר השמש חודרת גם לאזורים פנימיים של העץ מתאפשרת צמיחה.
  • כל עץ צריך טיפול וטיפוח. הגיזום מקל על פעולות הטיפול בעץ. כך מונעים הסתבכות של הענפים, שומרים על גובה רצוי ונוח לטיפול. כמו כן הגיזום מאפשר לקטוף את הפירות בקלות, בלי לטפס לגבהים.
  • הגיזום מעצב את העץ. עץ שגדל פרא מתפשט ללא שליטה. הגיזום של העץ מעניק לו מראה אסתטי ומסודר. באמצעות גיזום ניתן לעצב את העצים בהתאם לרצוננו. כמובן שניתן לבחור את עיצוב עץ ההדר לפי רצוננו. אפשר לעצב עצי הדר גבוהים וצרים או עצים נמוכים ורחבים. הדבר תלוי בטעם ובהעדפה, אך כמובן גם במיקום ובתנאי השטח.
  • יש לציין כי גיזום מונע סכנות ושומר על הבטיחות. זאת כי עצים שצומחים עלולים להיות גורם מסכן. ענפים נעשים לכבדים מאוד ונוטים להישבר. כאשר ענף כבד נופל על אנשים או על חפצים הנזק עלול להיות חמור. 

כך תעשו בעצמכם גיזום עצי הדר

אם אתם מגדלים עצי הדר חשוב שתדעו שלא חייבים להזמין איש מקצוע, תוכלו לבצע את הגיזום בעצמכם. כל מה שאתם צריכים זה מעט ידע ומיומנות שתצברו במהלך הזמן. את הגיזום מבצעים במסור חשמלי או בעזרת מסור שרשרת.

יש לגזום עצי הדר פעמיים בשנה בעונת הלבלוב. מבצעים חיתוך של ענפי עץ מחודדים. את הגיזום צריך לבצע קרוב ככל שניתן לגזע בלי להשאיר זיזים. אם יש פצעים משמעותיים צריך למרוח במקום משחה, המטרה היא למנוע חדירה של מזיקים ומחלות. אם אתם מעוניינים לשמור על עץ חזק ובריא ניתן לבצע גיזום לעיתים קרובות יותר, אך גיזום דו שנתי מספיק בהחלט לשם הגנה על העצים וטיפוחם. שימו לב – במידה ומדובר בעצי הדר גבוהים במיוחד, ההמלצה היא לפנות אל גוזם מקצועי לצורך ביצוע הגיזום. כך שהפעולה תתבצע בבטיחות ועם המכשור המתאים, לאחר הגיזום הראשוני הזה תוכלו ללמוד לבצע את העבודה בעצמכם.

 

המאמר בשיתוף אתר http://www.gizum.co.il/

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן