9 טיפים חיוניים לתכנון גינה

בבתים צמודי קרקע רבים בישראל ישנן גינות נוי. לא תמיד יודעים ומבינים בעלי הבתים הללו מה הם הכללים הנכונים לתכנון גינה בסיסי.

ראשית יש לזכור דבר אחד, בבית צמוד קרקע, הגינה היא המראה החיצונית של הבית. לכן עליה להיות מטופחת, נאה, מושכת, אטרקטיבית.

אבל לשם יישום דברים אלו יש לקבוע תחילה כמה כללי תכנון חשובים:

1.      התאמה לצרכי הבית ודייריו- ישיבה ואירוח, הצללה, מקום משחק לילדים, מקום בילוי. כל הדברים הללו צריכים לבוא מתוך תיאום צפיות מלא בין כל בני הבית.

2.      התייעצות מקיפה עם אגרונום ,גנן, מתכנן גינות וגם עם בעלי בתים דומים על מנת לדעת כיצד לתאם צפיות, צרכים ואפשריות לגבי בניית גינה.

3.      בתכנון צריך להביא בחשבון מה יהיה שטח הגינה והאם הוא יקיף את כל שטח הבית מסביב.

4.      סוג הצמחיה שצריך לשתול אותה או כדאי לשתול אותה. כאן צריך לבחון באיזה אזור נמצא הבית, דרום הארץ, צפונה. מרכז הארץ. בכל המקומות הללו יש לעיתים אקלים שונה ולכן לא כל סוגי הצמחים מתאימים לכל אזור

5.      בשאלה מה לשתול כדאי ראשית כל להתייעץ עם גנן מומחה ולא עם משתלות. ישנן סוגי צמחים ופרחים שהם גם עמידים וגם יפים. לעומת זאת ישנם סוגי צמחים ופרחים שנוטים להתפשט לתוך המרחב וליצור סבך צמחיה בלתי נעים ובלתי נוח.

6.      כאשר שותלים צמחים יש להביא בחשבון את מידת ההשקעה הטיפולית בהם. האם הם מצריכים השקיה יום יומית או תקופתית. האם צריך לשמור עליהם מפני מזיקים וכדומה.

7.      צריך להביא בחשבון שישנם צמחים הרגישים יותר לשמש וכאל הרגישים פחות. ולכן עדיף לקחת צמחים שהם בעלי רגישות פחותה לשמש על מנת למנוע התייבשות ואחר כך ,נקיון ושתילה מחדש.

8.      צריך להביא בחשבון את הרגישות האלרגנית שעלולה להיות לצמחים מסוימים לבני הבית. יש צמחים אלרגנים מובהקים שלא כדאי לשתול אותם.

צריך ליצור מערכת מתוכננת בתוך הגן עצמו המביאה בחשבון את שטחו ואת התאמת השטח לסוג הצמחיה והפרחים שאותם בוחרים לשתול בגינה

נכתב ע"י ראובן שבת.

  

 

שתפו באמצעות:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן