התנהלות נציגות הבית המשותף

ייעוץ משפטי והפניה לחוקים ומאמרים בנושאי בתים משותפים, מבנים וניהולם.
בניהול עו"ד יוני לוי ועורך דין און צוק לתחומי הנדל"ן, התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי), ומשפחה.

המידע שנמסר באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי (או הנדסי) ממשי ולא מהווה המלצה לנקיטה או הימנעות מנקיטה בהליכים כלשהם (או התנהגות ספציפית).
כול מי שבוחר להסתמך על הכתוב - בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו הבלעדית ואין לכותבי ובעלי האתר אחראיות ישירה או שילוחית מכל סוג.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, naftali imber

שלח תגובה
dana
הודעות: 2
הצטרף: 21/11/2016 - 14:29:21

התנהלות נציגות הבית המשותף

שליחה על ידי dana »

שלום רב,

מדובר בבניין משותף משולב שקומת הקרקע שלו היא קומה מסחרית, הקומה השניה קומת משרדים והקומה השלישית משמשת למגורים וחצי מהדירות ששימשו למגורים הוסבו לעסקים/משרדים.

לפני כ-3-4 שנים הקימה נציגות הבית המשותף חברת ניהול הרשומה ברשם החברות שבעלי המניות בחברה והדירקטוריון הם חברי הנציגות עצמה.

מדובר בניגוד עניינים. האם זה חוקי?

כמו כן הנציגות לא מקיימת אסיפות כלליות מדי שנה ואיננה מדווחת לבעלי הנכסים על ההוצאות וכו'
לרוב הנציגות מקבלת החלטות מהותיות בינה לבין עצמה (בנציגות מונה 4 חברים)

חברת הניהול גובה דמי וועד לא בצורה שווה. הקומה המסחרית משלמת 220 ש"ח למטר והדירות למעלה 100 שקל לדירה והמשרדים למעלה מדובר בכ-90 מ"ר משלמים 220 ש"ח ל-90 מ"ר. הנציגות מעמיסה את כל דמי הוועד על הקומה המסחרית כשהמשרדים והעסקים למעלה משלמים חצי מדמי הוועד של הקומה המסחרית כשהם מקיימים בעצמם מסחר לכל דבר ועניין.

כשאחד מבעלי הנכסים בקומה המסחרית ניסה לשנות את צורת התשלום שתהיה שווה בין העסקים בקומת הקרקע לבין העסקים בקומה למעלה, נתקל בסירוב מוחלט והתעלמות מצד הנציגות.
והשנה יש המצאה חדשה שבקומת המסחר ישלמו על שימוש בשטחים הציבורים, אבל רק הפאבים והמסעדות שמוציאים כיסאות ושולחנות. במשך שנים לא קמה דרישה כזאת ופתאום הנציגות החליטה על דעת עצמה לקחת שכירות על שימוש בשטחים אלו. היא לא פנתה בדרישות כאלו לבנקים על השילוט הקבוע על הקירות החיצוניים בבניין. ולא למספרות שמוציאות מגבות לייבוש ושולחנות ללקוחותיהם ולא לבית דפוס שמשתמש במרתף הבניין לאחסנה באופן קבוע וכן הלאה.
רכוש משותף או שטח משותף הוא הכל חוץ מהקירות החיצוניים של הנכס הפרטי (גג, מרתף, מעלית, קירות הבניין וכן הלאה) ולכל בעלי הנכסים אחוז מסוים בו.
האם זו דרישה לגיטימית וחוקית? אני לא מצאתי על איזה נורמה חוקית ניתן לבקש זאת.

תודה רבה,
מחכה לתשובתכם
דנה
dana
הודעות: 2
הצטרף: 21/11/2016 - 14:29:21

Re: התנהלות נציגות הבית המשותף

שליחה על ידי dana »

היי,

הפורום פעיל???

אני ממתינה לתשובה
מנהל מערכת
מנהל מערכת הפורומים של "בתים"
הודעות: 99
הצטרף: 20/04/2009 - 19:59:24

Re: התנהלות נציגות הבית המשותף

שליחה על ידי מנהל מערכת »

הי דנה,
העברנו למנהל הפורום והוא ישיב לך בקרוב
מנהל פורום בתים
naftali imber
מנהל פורום
הודעות: 831
הצטרף: 02/11/2006 - 11:53:58
יצירת קשר:

Re: התנהלות נציגות הבית המשותף

שליחה על ידי naftali imber »

לדנה שלום:
אני מתנצל אבל כנראה הייתה תקל המאחר ואני יודע ששלחי לך תשובה לפני סוף החודש מאחר שמסוף החודש עד יום ו' הייתי מאושפז בביה"ח.
אשחזר את התשובה.

ההגדרה של רכוש משותף מופיע בסעיף 52 של חוק המקרקעין (https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/286_001.htm ), אבל אם יש תקנון מוסכם, רשום בטאבו, הדברים הם כפי שרשום בתקנון.

וועד הבית (הנציגות בלשון החוק) יכול לרשום חברה בע"מ ולמסור את אחזקת הבית לאותה חברה, כפסיקתו של הרבי על בשר שנפל לביוב :כשר, אבל מסריח.

זה שהנציגות לא נותנת דו"ח על ההוצאות השונות נוגד את סעיף 16 של התקנון המצוי (שבתוספת לחוק)

חלוקת הוצאות הניהול מפורטת בסעיף 58 לחוק. באשר לגביה עבור העמדת שולחנות של בתי קפה, הם יוכלו לנמק בכך שצריך לנקות את השטח; אגב, הבנק צריך לשלם עבור שלט על חזית הבניין.
באשר למרתף, לא ברור אם הוא חדר הסכה שיצא מכלל שימוש, מקלט או שהוא צמוד לחנויות.

צר לי שאני לא יכול להיות יותר פסקני, אבל אם אני לא יודע אם נרשם תקנון, ומה תוכנו, זה מה שאני יכול להשיב.

לתקנון, רשום הטאבו תוכלי להגיע דרת המילה טאבו בגוגל
אשמח לקבל את תגובתך לתשובה, עכשיו שאת/ה עדיין ליד המחשב! האם התשובה עזרה לך, האם יש לך שאלות שלו נענו, ומה הן?
נפתלי אימבר - ניהול ואחזקת מבנים בצפון בורר בעינייני ועד הבית וסכסוכי שכנים

נ.ב - המידע שנמסר בפורום אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ממשי
שלח תגובה

חזור אל “פורום יעוץ משפטי לועד הבית ולדיירי הבית המשותף”