לפני שנה עבר הבניין שלנו לחברת ניהול . במהלך השנה היה לי חשש מהתנהלות חברת הניהול בכל הקשור לשקיפות ואכן היום התברר לי שהיו דברים בגו . חברת הניהול הזמינה עכשיו אסיפה ועל סדר היום מופיעים בין היתר שני נושאים . הנושא הראשון חריגה משמעותית בתקציב ללא שקיבלנו כל הודעה על כך ואנו מתבקשים היום לאשר גביה נוספת של קרוב ל 35% מהתקציב . כמו כן חברת הניהול הזמינה דוח מהנדס שבדק את הבניין והמליץ לבצע תיקונים שונים ובעקבות כך נדרשים הדיירים לשלם סכום משמעותי של הרבה אלפי שקלים לכל דייר . בנוסף למרות בקשתי. המפורשת טרם נמסר לדיירים דוח כספי שנתי למרות התחייבות חברת הניהול למסור דיווחים חצי שנתיים . בבניין שלנו יש הרבה דיירים מבוגרים שחיים מפנסיה שהם חוששים מאוד מהנציגות שעושה יד אחד עם חברת הניהול . נקבעה אסיפת דיירים בימים הקרובים וברצוני לדעת :
1.האם יש דרך לבטל ההסכם עם חברת הניהול למרות שכרגע לא ידועים לי יחסי הכוחות בהצבעה . האם חוסר השקיפות יכול להיות הסיבה לכך ?
2. איזה רוב צריך על מנת לאשר את ההוצאה המאוד חריגה שאינה תחזוקה שוטפת ?
אשמח לקבל תשובה דחופה .
בברכה
יעקב
נייד 0544555558
חברת ניהול
מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv
Re: חברת ניהול
שלום רב,
1. סיום התקשרות עם מתחזק הוגדר בסעיף 71(ב)(2) לחוק המקרקעין, קרי רוב של 51% מבעלי הדירות בבניין.
2. בהתאם לסעיף 9(ב) לתקנון המצוי שבתוספת לחוק המקרקעין, בעל דירה זכאי להוסיף נושא לסדר יומה של האסיפה ובלבד שהודעה על כך נמסרה לבעלי כל הדירות האחרות יומיים (2) לפחות לפני מועד האסיפה באמצעות תליית הודעה בלוח מודעות (אך מומלץ לשלוח בוואצאפ הן לדיירים והן למתחזק).
3. הרוב הנדרש לאישור הוצאות קבוע בסעיף 5(א) וסעיף 12 (א) לתקנון המצוי, קרי רוב של 51% ממשתתפי האסיפה. לכן למוסד האסיפה הכללית יש סמכות לקבוע העלאה של דמי הועד או כל הוצאה אחרת, ללא קשר לשיעורה.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
1. סיום התקשרות עם מתחזק הוגדר בסעיף 71(ב)(2) לחוק המקרקעין, קרי רוב של 51% מבעלי הדירות בבניין.
2. בהתאם לסעיף 9(ב) לתקנון המצוי שבתוספת לחוק המקרקעין, בעל דירה זכאי להוסיף נושא לסדר יומה של האסיפה ובלבד שהודעה על כך נמסרה לבעלי כל הדירות האחרות יומיים (2) לפחות לפני מועד האסיפה באמצעות תליית הודעה בלוח מודעות (אך מומלץ לשלוח בוואצאפ הן לדיירים והן למתחזק).
3. הרוב הנדרש לאישור הוצאות קבוע בסעיף 5(א) וסעיף 12 (א) לתקנון המצוי, קרי רוב של 51% ממשתתפי האסיפה. לכן למוסד האסיפה הכללית יש סמכות לקבוע העלאה של דמי הועד או כל הוצאה אחרת, ללא קשר לשיעורה.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680