12 טיפים מקצועיים לרכישת דשא סינטטי

קרדיט תמונות : דשא קבוע.

לא פשוט לבחור דשא סינטטי בישראל, מכיוון שישנה כמות עצומה של היצע של דשא סינטטי. אז איך בוחרים את סוג הדשא המתאים לכם? מה צריך לבדוק לפני שקונים דשא סינטטי? האם יש לדשא סינטטי תקנים? איך מתקינים דשא סינטטי? מהם העלויות שלו? אספנו לכם 12 טיפים לרכישת דשא סינטטי.

 

טיפ מספר 1: בחירה לפי ייעוד

הסיבה לכך שיש סוגים שונים של דשא סינטטי היא שיש להם שימושים שונים בהתאם למקום בו אתם רוצים לשים אותם: בגינה, במרפסת, במקום העסק, או במגרשים ציבוריים אחרים. חשוב שתבחרו את הדשא שמתאים לייעוץ שבחרתם לו. כמובן, זה גם השלב לבחור את הצבע והמרקם של הדשא.

 

טיפ מספר 2: גובה הסיבים

ככל שהגובה של הסיבים גבוה יותר, כך הדשא נראה פראי וטבעי יותר. לכן, דשא סינטטי בגובה של כ-35 מ"מ עד 45 מ"מ בדרך כלל מומלץ לשימוש בבתים פרטיים. עם זאת, שאלה שאתם יכולים לשאול היא, מה הבעיה עם סיבים גבוהים או נמוכים יותר. למעשה, עם סיבים נמוכים יותר הבעיה היא שהם נשחקים יותר בקלות. זו הסיבה שלא מומלץ לבחור בדגמים נמוכים מ-20 מ"מ. כמובן שישנם סוגים איכותיים לספורט ומשחק עם סיבים קצרים אך הם פחות נפוצים לצרכי גינון.

סוגי דשא סינטטי גבוהים מ-35 מ"מ ישמשו אזורים כמו גני ילדים, גינות פרטיות, עסקים ושטחים ציבוריים, בהם דורכים הרבה יותר על הדשא ולכן מומלץ שיראה טבעי ורך למגע. לעומת זאת, גובה סיבים גבוה מאוד מעל 48 מ"מ יגרום לכך שכאשר תדרכו עליו הוא ישתטח לאורך זמן, כך שאין סיבה לבחור בסוגים אלו אלא אם מדובר במגרשי כדורגל מקצועיים.

 

טיפ מספר 3: צבע

כיום מיוצרים סוגים שונים של דשא סינטטי, והם מופיעים גם בצבעים שונים ובגוונים שונים. יש אפילו דשא סינטטי בצבעים מיוחדים כמו אדום, כחול, וצהוב, שמתקינים פעמים רבות בגני ילדים! מכל ההיצע הזה, מומלץ שתבחרו את הצבע שאתם הכי אוהבים ושהכי מתאים למקום בו אתם מייעדים להתקין את הדשא. אם אתם מחפשים דשא סינטטי שנראה טבעי חפשו דשא במספרים גוונים של ירוק, צהוב וחום. לעומת זאת, אם אתם מחפשים דשא במראה רענן, כדאי לכם לחפש דשא שיש בו רק גוונים ירוקים.

 

טיפ מספר 4: צפיפות

ככל שתהיה צפיפות גדולה יותר של סיבים כך הוא יוכל להיות רך יותר ולהיות עמיד בפני דריכה. לכן, במידה והדשא שאתם בוחרים יותקן במקום בו דורכים הרבה, חשוב שתקנו דשא צפוף יחסית. במקומות שבהם פחות דורכים על הדשא, כמו באזורי נוי, אפשר לבחור גם דשא עם צפיפות סיבים נמוכה יותר. דשא סינטטי בעל צפיפות נמוכה הוא גם זול יותר, לכן במידה ואתם לא צריכים דשא עם צפיפות סיבים גבוהה, ניתן לחסוך בעלות הכספית.

 

טיפ מספר 5: תקנים

על מנת ליצור דשא סינטטי איכותי, עליו לעמוד בכל התקנים הדרושים בישראל. עליכם לוודא שהדשא שאתם קונים עומד בכל התקנים, שיש בו מעכבי בעירה, תקן אי רעילות, מגן UV ועוד. אם הדשא לא עומד בתקן, מומלץ לא לקנות אותו כי אין לדעת עד כמה הוא בטיחותי וכמה הוא יחזיק מעמד.

 

טיפ מספר 6: מחירים

עלויות של דשא מלאכותי משתנות בהתאם לאיכות שלו, לגובה הסיבים, לצבעים ועוד. דגם איכותי יעלה יותר. דשא זול, שלא תצטרכו להרבה זמן, ניתן לקנות במחירים של בין 20-50 ₪ למ"ר. אם אתם מחפשים דשא סינטטי לטווח ארוך, הוא יעלה לכם בין 55-90 ₪ למ"ר. במידה ואתם רוצים דשא לטווח ארוך, אל תתפתו לקנות דשא זול, כי הוא יעלה לכם ביוקר בהמשך!

 

טיפ מספר 7: התקנה מקצועית

לא תמיד כדאי לכם להתקין לבד את הדשא הסינטטי, אם אתם לא בטוחים איך לעשות זאת. ישנן חברות רבות אשר מספקות שירותי התקנה מקצועיים. כאשר אתם רוכשים את הדשא הסינטטי, אתם יכולים לבקש שירות התקנות מקצועי ואף מומלץ שתעשו זאת!

 

טיפ מספר 8: התקנה עצמית

אם אתם בכל זאת רוצים להתקין את הדשא בעצמכם, חפשו מקור שתוכלו לאסוף ממנו את החומרים הרלוונטיים ואת ההדרכה שאתם צריכים. על מנת להתקין דשא סינטטי יש צורך באביזרים מתאימים, ולכן עליכם לחפש חברה שמספקת את האביזרים וחומרי ההתקנה הנחוצים: מסמרים, יריעות הדבקה, סכין חיתוך, תשתיות חצץ ועוד…

 

טיפ מספר 9: אחריות יצרן

כשאתם קונים דשא סינטטי, חשוב מאוד שתרכשו גם אחריות יצרן, תוודאו מה היא כוללת ולכמה שנים היא תקפה. אין לדעת מתי תזדקקו לה. לרוב אחריות היצרן היא ל-5 שנים, אם כי אפשר לקנות אחריות גם ל-8 שנים, אך זה לאו דווקא אומר שזו תהיה האחריות הטובה ביותר – שימו לב מה נמצא תחת האחריות בכל אחד מהמקרים.

 

טיפ מספר 10: תקנו מהמקור

אם אתם רואים מספר אתרים שמוכרים את אותו המוצר, כנראה שהם לא היבואנים של הדשא. חפשו את היבואנים ותקנו רק מהם: ככל הנראה שהמחיר של הדשא יהיה זול יותר והמוצר יהיה איכותי בוודאות.

 

טיפ מספר 11: תראו מה אתם קונים

חפשו אתרים מקצועיים, שנותנים לכם אפשרות לראות את הדשא הסינטטי שאתם רוכשים בצורה ויזואלית ברורה: תמונות, סרטוני וידיאו. כמובן שניתן גם להגיע לחברה פיזית ולחוש את הדשא הסינטטי. בנוסף, רצוי שתראו איך הדשא נראה כאשר הוא מותקן על משטח כגינה. לרוב, החברות מתקינות דשא סינטטי בתצוגה שלהן, ואם תבואו למחסני היבואן תוכלו לדרוך על הדשא, להרגיש אותו, לראות כיצד הוא נראה כשלידו אביזרים נוספים, ועוד.

 

טיפ 12: שירות מלא

החברות המקצועיות יביאו את הדשא הסינטטי שקניתם עד הבית וגם יתקינו אותו עבורכם. במידה והחברה שאתם רוצים לקנות ממנה לא מציעה את השירותים האלה, תחפשו חברה אחרת שכן מציעה זאת.

 

דשא קבוע
דשא קבוע – התקנת דשא סינטטי לבית

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן