כל מה שחשוב לדעת על ביצוע ביקורות ואחזקת כיבוי אש לבניינים

אש היא איום מסוכן במיוחד בכל מבנה. כשנוצרת שריפה, האש עלולה להתפשט במהירות רבה מאוד, וכשלוקחים בחשבון שגם החום הרב וגם העשן הסמיך עלולים לפגוע בכל מי שנמצא במבנה, התוצאה עלולה להיות נזק חמור ומחיר כבד גם בחיי אדם. על-מנת למזער את הסיכון ככל האפשר, נקבעו תקנות מפורטות לאחזקת ציוד כיבוי אש בבנייני המגורים שלנו. כמו כן, נדרשת ביקורת שנתית – ובעמוד זה תמצאו מידע מפורט בנושא הקריטי, כך שתוכלו להיערך נכון.

ציוד גילוי וכיבוי אש הכרחי במבני מגורים

הקו הראשון של המלחמה באש הוא גילוי מוקדם ככל האפשר של כל שריפה שמתפתחת. כאמור הבעירה עלולה לצאת מכלל שליטה מהר מאוד, וללא התרעה ארוכה מספיק הדיירים עלולים להילכד ולשלם על כך בחייהם. לשם כך יש להתקין גלאי עשן ורצוי לוודא שהם באיכות גבוהה.

כשפורצת שריפה, חשוב שיהיה מענה מידי, עוד לפני הגעת כוחות הכיבוי. הרכיב שמספק את הצורך הזה הוא הספרינקלרים – מעין ממטרות קטנות שכוללות בתוכן מדחום. כשהטמפרטורה עולה לרמה שמבהירה כי פרצה שריפה, המכסה של הספרינקלר נפתח הוא מתחיל להמטיר מים. ספרינקלרים לא בהכרח יכבו את כל האש אבל יעכבו את התפשטותה. על-פי התקנות העדכניות ספרינקלרים הם חובה בכל בניין שיש בו חניון תת קרקעי ובמבנים בעלי 9 קומות ומעלה.

ארון כיבוי אש מסודר

במבני המגורים רבי הקומות חובה גם להתקין בכל קומה ארון שמהווה עמדת כיבוי אש. הארון צריך להכיל ציוד מקצועי לכיבוי אש אשר ישמש את צוותי רשות הכבאות וההצלה. עוד פריט הוא מטף – בכל קומה חייב להיות מטף אחד שמכיל אבקה יבשה ושמשקלו הוא 6 ק"ג. המטפים חייבים להיות נגישים וכדאי שכל שכן ידע בדיוק איפה נמצא המטף שבקומה שלו.

בבניינים החדשים – שהוקמו מ-2009 והלאה – ישנה חובת התקנת מערכת שאיבת עשן כך שחדר המדרגות יהיה נקי מעשן ויהווה נתיב מילוט לדיירים. המערכת מבוססת על מפוחים חזקים והלחץ שהם מייצרים מונע חדירת עשן לחלל זה.

חשיבות הבדיקה השנתית

מערכת כיבוי אש מצילת חיים תמלא את ייעודה רק אם היא תקינה לחלוטין. בהתאם כוללות התקנות הרלוונטיות גם חובת בדיקה שנתית. במסגרת הבדיקה נבחנים כל רכיבי מערכת גילוי וכיבוי האש – גלאי העשן, הספרינקלרים, המטפים, ארון כיבוי האש והמפוחים לשחרור העשן. כשמתגלות תקלות, תתבצע ביקורת נוספת על-מנת לוודא שכל הליקויים תוקנו ומערכת כיבוי האש ערוכה להתמודד עם כל אתגר. הביקורת השנתית כוללת גם בדיקה של כל דרך יציאה מכל קומה על-מנת לוודא שאין מכשולים מיותרים שיעכבו את הפינוי במצב חירום. חשוב מאוד להפקיד את הביקורת בידי חברה בעלת ניסיון רב, יושרה מוחלטת והקפדה על תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן