גינון – טיפים חשובים לקראת עונת האביב

 
 

גינון, טיפים חשובים לקראת עונת האביב – מאמר מיוחד מאת אהרון ברגר, אגרונום

עונת האביב מתאפיינת בשינויים רבים במזג האויר ובטמפרטורות של הקרקע. בתנאים משתנים האלה , מתחדש פעילותם של הצמחים ואנו מתחילים לראות עלים חדשים ,פריחות וריחות חדשים. בתקופה זו ניתן להנות ממגוון פרחי הבר שנזרעו בחורף – תורמוסים ,חוטמיות במגוון צבעים ,פרגים ואחרים. 

לקראת עונת התחדשות זו , מומלץ להכין את הגינה לקראת הבאות : 

בדיקת מערכת ההשקיה

חשוב לבדוק את תקינות מערכת ההשקיה לקראת החודשים החמים בהם נידרש להקפדת יתר על כמות ותדירות ההשקייה . 
מערכות הטפטוף – יש להפעיל את המערכת ההשקיה בצורה ידנית ,לפתוח את הסופיות שבקצה מערכות הטפטוף ולתת למים לנקות את הקוים שלא הופעלו מסוף הסתיו. פעולה זו תנקז את עודפי החול וחומרים אחרים שנצטברו בקוים ויימנעו סתימות . חשוב לנקות היטב את המסננים היושבים בתחילת הקו . לאחר שתי הפעולות מומלץ להפעיל את הקו מחדש לפרק זמן של כ30 דקות על מנת לבחון סתימות בקו. 
מערכות ההמטרה במדשאות – מומלץ לפתוח את סופיות הקו ,לתת לכל הלכלוכים שהצטברו לצאת . לאחר מכן מומלץ להפעיל את הממטרות ,לכוונן את הכיסוי ,להחליף במידת הצורך ולבחון את הפיזור על ידי כלי מדידה שונים . 

שתילת פרחים עונתיים

עונת האביב מתאפיין בשינויי צבע בחלקים רבים של הגינה . לאחר עונת החורף ,מתחילה התחדשות צבעים וגוונים בגינה ולכן כדאי להוסיף לצמחיה הקיימת קצת צבע מיידי על ידי שתילת פרחים עונתיים במגוון צבעים וצורות המוצעים במשתלות הרבות . 
מומלץ להכין את הקרקע לפני השתילה על ידי הוספת קומפוסט ודשנים בשחרור מבוקר , לערבב בצורת אחידה ,לשתול את השתילים עם יצירת מגע בין נפח השורשים עם קרקע המקום. לאחר השתילה מומלץ להשקות. 

גיזום צמחים רב שנתיים ירוקי עד

עונת האביב מתאימה לביצוע איזון בשלד הוותיק של עצים ושיחים ירוקי עד. הגיזום נועד לחדש את הנוף ולרענן את סביבת בענפים על ידי ניקוי ענפים יבשים , מניעת צפיפות של ענפים בחלק הפנימי של העץ (בעיקר בעצי פרי ) , הקפדה על צורת הצמח (בעיקר בשיחים בגדר חיה ) ושמירה על איזון בין כלל חלקי הצמח. 
לאחר גיזום ענפים עבים מומלץ למרוח משחת גיזום למניעת התייבשות ולזירוז הגלדת הפצע. 

טיפול בעשבים רעים

בעונה זו נראים עשבי החורף השונים ובהם נראים זרעים רבים . הדרך המומלצת לטיפול בעשבים בגינה הינה שימוש בחומרים מונעי הצצה בעונות הביניים – תחילת החורף ותחילת האביב . החומרים הללו – כדוגמאת "רונסטאר גרגרי "- מוסעים לעומק הקרקע על ידי המים המושקים ,פוגעים בנבטים שהחלו לעלות אל פני הקרקע ,ומונעים את הצצתם . הקפדה על שני פיזורים בשנה יפחיתו עד מאוד הופעת עשבים חד שנתיים רבים. 

אני מאחל לך חג אביב שמח והנאה מפריחת הגינה ומהרוגע שבה, 

אהרון ברגר -אגרונום, 
www.batim.org.il/agronomic 
מנהל פורום גינון באתר האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים בישראל 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן