תחזוקה חשובה בבניינים משותפים בחורף

כאשר החורף מגיע, זה הזמן לוודא שהבית המשותף ערוך ומוכן, על כל שמשתמע מכך. כמובן שעבודות תחזוקה ואחזקה יש לבצע לאורך כל השנה, אך בחורף במיוחד, שכן מזג האוויר החורפי יכול לגרום להמון נזק, במיוחד אם המבנה לא עבר הכנה מתאימה.

לכן, כדי שתוכלו להבטיח שהבית המשותף שלכם לא יספוג נזקים במהלך התקופה הקרה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי שמור על תחזוקה ראויה.

ניקוי חניונים

ניקוי חניונים זו משימה חשובה ופעולה שאינה רק אסתטית אלא גם בטיחותית. החניון הוא מקום שבו תמיד ישנה תנועה ערה של רכבים ואנשים ולכן מצטברים בו פיח, אבק, לכלוך, שמני רכב, שאריות מזון וסוגים אחרים של פסולת. מעבר לניקיון אחת לתקופה, חשוב במיוחד לנקות את החניון לקראת החורף, קל וחומר כאשר מדובר בחניון תת קרקעי.

פעולות תחזוקה וניקוי חניונים:

  • אטימת סדקים וחורים – איטום סדקים וחורים זו פעולת תחזוקה חשובה לפני החורף, כדי שמי הגשמים לא יוכלו לחלחל אל תוך שכבת האספלט התחתונה ולגרום ליותר נזק. ככל שתקדימו לתקן בורות, חורים וסדקים כך תוכלו לשמור על משטח החניון לאורך זמן יותר.
  • ניקיון החניון – ניקיון החניון חשוב לכל אורך השנה ובעיקר בחורף. השילוב בין מים לבין כתמי שמן של מכוניות יכול להוות סכנה, לגרום להחלקה וכתוצאה מכך לנזקים כאלו ואחרים למשתמשי החניון והרכבים שלהם.
  • בדיקת מערכת הניקוז – כל תקלה במערכת הניקוז יכולה להשפיע על מצבו של החניון ועל ניקוז מי הגשמים, ולגרום להצפות, כמו גם לסיכונים כאלו ואחרים. יש לשמור תחזוקה של מערכת הניקוז לכל אורך השנה ובעיקר לקראת החורף כדי למנוע סיכונים אפשריים.

מומלץ להזמין חברה מקצועית שמתמחה בניקוי חניונים ומספקת מעטפת של שירותים בתחום, כדי לשמור על החניון לאורך זמן ולוודא שהוא מוכן לקראת העונה החורפית.

איטום ואיתור נזילות

אם שמתם לב שיש נזילות מהגג, דרך החלון או במקומות אחרים בבית המשותף, אינכם לבד. ולמרות זאת, מומלץ שלא להשלים עם הנושא אלא להזמין חברה מקצועית שמתמחה באיטום ואיתור נזילות, כדי שתטפל בבעיה.

החורף זה הזמן שבו כל הנזילות מתגלות, ולכן מומלץ להקדים תרופה למכה. חברה מקצועית שמתמחה באיטום ואיתור נזילות תעבוד עם כל הציוד המקצועי, כדי לאתר את מקור הנזילה באופן נקודתי ולטפל בה בצורה הטובה ביותר.

יש לציין שללא איטום נזילות לקראת החורף המים יכולים להמשיך ולחלחל לתוך הקירות ולגרום לנזקי רטיבות, עובש וטחב, לקילופי צבע, סדקים בקירות וכדומה. כמו כן, הזמנת חברה מקצועית לקראת החורף תסייע לכם לעשות בדק בית ולבדוק שהבית המשותף אכן יכול להתמודד היטב עם משקעים ותנאי מזג אוויר חורפיים.

מה בודקים?

  • איטום הגג – נזילה מהגג יכולה להוביל להמון נזקים. המים שמחלחלים אל התקרה יכולים להפוך לכתמי רטיבות ובמקרה הפחות טוב, לפגוע בתשתית.
  • איטום חלונות – גם חלונות הבית יכולים להפוך לעקב אכילס, וכשהם לא אטומים, אוויר קר יכול לחדור הביתה, לפגוע בבידוד וביעילות האנרגטית בבית.
  • איטום קירות חיצוניים – הקירות החיצוניים חשופים לתנאי מזג אוויר שונים, וליקויים בהם עשויים לגרום לנזק בשטח הפנים של הבית המשותף. לכן חשוב לבדוק את תקינותם.
  • ניקוי מרזבים – כאשר המרזבים צוברים לכלוך או שאינם תקינים מסיבה כזו או אחרת, מי הגשמים יצטברו על גג הבית, מה שיכול לגרום ללא מעט נזקים.

תיקון דודי חשמל

אם אי פעם הייתה לכם תקלה בדוד החשמל, אתם ודאי יודעים עד כמה מדובר בדבר לא נוח, במיוחד אם אתם מסתמכים על הדוד שיחמם את המים בבית במהלך החורף. הדרך הטובה ביותר להבטיח שדוד החשמל שלכם יהיה מוכן לחורף היא להגן עליו מפני נזקים ולדאוג לתחזוקה מיטבית שלו.

כאשר דוד החשמל עובד היטב, תוכלו לחסוך לעצמכם בעיות ותקלות, ולכן באחריותכם לדאוג לו. ביטוח מוצרי חשמל מטעם חברה שמתמחה בתיקון דודי שמש וחשמל יבטיח שעל כל תקלה שלא תבוא תהיה לכם כתובת לפנות אליה בעת צרה, ואנשי מקצועי שיגיעו לתקן את הדוד על מנת שיעבוד בצורה תקנית ויחמם את המים בצורה מהירה ויעילה.

כיצד שומרים על הדוד?

כדי לשמור על הדוד יש לבצע בדיקות חשמל אחת לתקופה ולשים לב שהדוד שבבעלותכם תואם לדרישות יעילות אנרגטית. כמו כן כדאי להזמין חברה לתיקון דודי שמש וחשמל שתספק שירות ותוודא שהדוד עובד בצורה בטיחותית ויעילה, תבדוק שאין ליקויים או שיבושים ותספק לכם שקט נפשי לאורך העונה הקרה.

מעבר לכך ניתן גם לבדוק ויזואלית שהדוד תקין, לוודא שאין סדקים או סימני דליפה, שאין סימני חלודה, שמד הלחץ פועל וגוף החימום עובד כראוי, שהצנרת מבודדת היטב ועוד. במידה ולא, החברה שהזמנתם תוכלו לבצע תיקונים והתאמות ולהבטיח שתמיד יהיו לכם מים חמים בחורף.

לסיכום,

פעולות תחזוקה שונות יעזרו לכם לוודא שהבית המשותף מוכן לחורף, כאשר עומדים לרשותכם שפע של בעלי מקצוע מיומנים שיכולים לסייע לכם! שימו לב שאתם בוחרים בעלי מקצוע עם ידע וניסיון שיספקו לכם את מיטב השירותים.

 

המאמר נכתב בשיתוף:

חברת רמי נהיר – ניקוי חניונים

יעקובוב איטום ואיתור נזילות

חברת סטאר אלקטריק – ביטוח ותיקון מוצרי חשמל

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן