שמירה על המעלית בזמן שיפוץ

כולנו מכירים את הפתק התלוי על לוח המודעות של הבנין בזו הלשון-  "במהלך החודש הקרוב יתבצע שיפוץ בדירתנו, אנו מתנצלים על הרעש והלכלוך ומבקשים מהדיירים לגלות אורך רוח".

כיום יתכן ונראה בעקבות זאת פתק של וועד הבית המבקש מהמשפצים להקפיד על התקנת ערכת הגנה לתא המעלית. במהלך שיפוץ ממוצע של חודש, יובילו המשפצים במעלית  עשרות סבבים של  של ציוד וחומרי בניה .

לכל סבב שכזה פוטנציאל פגיעה במעלית. במקרה של נזק שכזה תהיה עלות תיקון הנזק לפחות כמה אלפי שקלים בודדים ולעיתים אף הרבה יותר מזה. את הנזק ניתן למנוע במידה וועד הבית יערך מבעוד מועד לשיפוצים הפוקדים את הבנין מפעם לפעם.

כיום ניתן לרכוש ערכת הגנה לתא המעלית. התקנת ערכת הגנה לתא המעלית לוקחת רק כמה דקות בודדות מגנה על קירות המעלית ועל רצפת המעלית.

לפני שרוכשים ערכת הגנה לתא המעלית כדאי לקבל כמה החלטות  חשובות. ראשית, צריך להחליט האם להזמין כפתורי נירוסטה קבועים בחלק המשיק לתקרת המעלית עליהם יתלו הכסויים.
יתרון כפתורי הנירוסטה הוא בהתקנה המהירה והפשוטה. אפשרות נוספת היא רכישת כסוי הגנה לתא המעלית המותכנת על מסגרת אוניברסלית, התקנתה של מסגרת אוניברסלית לוקחת כמה דקות נוספות מאשר תליה על כפתורי נירוסטה אך מצד שני לאחר פירוקה המעלית נשארת כשהיתה וללא תוספות.
כאשר רוכשים וילון הגנה לתא המעלית כדאי להקפיד שהכיסוי יהיה בעובי של לפחות מ- 3 ס"מ. כיסוי דק יותר יתן הגנה למראית עין ואולי לאבק שאינו ממש מזיק אך במקרה של מכה חזקה יותר של עגלה עמוסה מיגון דק לא יצליח לבלום את המכה שתשאיר מעיכה בקיר המעלית.
דבר אחרון וחשוב ביותר: רצפת המעלית עשויה ע"פ רוב משיש, השיש המשמש לרצפות המעליות הוא דק מאוד כדי לא להוסיף משקל מיותר למעלית לכן הוא פגיע מאוד וע"פ רוב נפגע יותר מקירות המעלית.
שטיח גומי לא יצליח למנוע משקל נקודתי חריג של עגלה עמוסה  או של כלי עבודה שבמקרה ישמט ויפול על רצפת המעלית. ההגנה הטובה והאפקטיבית ביותר לרצפת תא המעלית היא התקנת אריחי פי וי סי תעשיתיים המיועדים למטרה זו .

האריחים הם בעובי של 5 מ"מ מתחברים אחד לשני כמו פאזל ומסוגלים לחלק משקל נקודתי גבוהה על פני שטח גדול מה שימנע לחלוטין סכנה של פגיעה ברצפת המעלית גם במקרה של נפילת חפץ כבד על האריחים.

לסיכום השקעה חד פעמית בערכת הגנה מקצועית לתא המעלית תחסוך לכם בטווח הרחוק הרבה עוגמת נפש וחסכון של כסף רב בשיפוץ המעלית.

הכותב הוא גיא שפירא מנכ"ל חברת דקו-שילד ממציא ומפתח ערכת הגנה על מוטות אוניברסלים.
ליצירת קשר עם דקו שילד: לחצו כאן לקבלת הצעה  |  054-4801536

לדף המידע של דקו שילד לחצו כאן

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן