שימוש בשטחים ציבוריים בבית המשותף

 

למי שייכים השטחים המשותפים בבית המשותף? איזה שימוש ניתן לעשות בשטחים אלו? מה קורה בעת סכסוך בין בעלי הדירות בנושא ואיך ניתן למנוע סכסוך שכזה? כל הפרטים לפניכם.

מטבע הדברים, בבית המשותף ישנם גם שטחים משותפים כמו למשל חדר המדרגות, המקלט, הגינה ועוד. השטחים המשותפים אינם רכוש פרטי של אף אחד מבעלי הדירות, אלא שהם שייכים לכולם. כך למשל דיירי הבניין לא יכולים להשתלט על גג הבניין או לעבור לגור במקלט המשותף אם לא הייתה לכך הסכמה של שאר הדיירים. עם זאת הם כן רשאים לעשות בשטחים המשותפים שימוש סביר ללא צורך בהסכמה, כמו למשל לבנות סוכה במהלך החג או לתלות שלט בחירות על הקיר, אלא אם הוגדר אחרת באסיפה או בתקנון וכל עוד היכולת של שאר הדיירים לעשות שימוש סביר בשטח אינה נפגעת.

 

מי דואג לשטחים המשותפים? חברת ניהול מקצועית

היות והשטחים המשותפים שייכים לכלל בעלי הדירות, עליהם גם לדאוג יחדיו לתחזק אותם במידה ורוצים לשמור על איכות החיים ועל ערך הדירות שבבניין. כדי לעשות זאת כראוי ועל מנת למנוע ויכוחים בנושא, בתים משותפים רבים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברת ניהול ואחזקת מבנים אשר תדאג לתחזוקה של השטחים המשותפים ולניקיונם וכך תחסוך זמן יקר. כמובן שכדאי לעשות תיאום ציפיות עם החברה על מנת להבין אילו פעולות הן בגדר אחריותה ובאיזו תדירות עבודות הניקיון והתחזוקה מבוצעות.

 

חשוב לדעת

כשם שעל דיירי הבניין חלות חובות וזכויות, כך גם ישנן חובות וזכויות לבעלי דירות שמשמשות לצרכים אחרים מלבד מגורים, כמו למשל לעסקים. כמו כן אותן חובות וזכויות חלות גם על בעלי עסקים וחנויות בחזית הבית המשותף. כדי לוודא שאותן זכויות וחובות באות לכדי מימוש וממוצות עד תום, אפשר להתייעץ עם חברת ניהול ועד בית שבקיאה בנושא. ישנן חברות שמספקות שירותים משפטיים מטעם אנשי מקצוע ויכולות להציע הכוונה בנוגע לדרכי ההתנהלות הרצויות בשטחים המשותפים של הבניין. במידה וישנם סכסוכים בנושא והדיירים לא מצליחים להגיע להסכמות גם לאחר גישור ומשא ומתן של חברת הניהול ועדי בתים שאחראית על הבניין, ישנה אפשרות להגיש תביעה למפקח על רישום מקרקעין על מנת שיגיע להכרעה.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן