פיצוץ בקו מים ראשי – מה עושים?

צינור מים ראשי כשמו כן הוא וזהו למעשה הצינור המחבר את המבנה אל קו המים העירוני. קו המים הראשי אמון על אספת המים הרציפה לכל דירות המבנה המשותף או לחילופין עבור הבית הפרטי.

פיצוץ בקו המים הראשי משמעו השבתה של אספקת המים אל הדירות, וכפועל יוצא מכך הרי שהן אינן מאפשרות מגורים ללא כל זרימת מים למתקנים הסניטריים כמו גם לברזים.

לעתים קרובות, החלפתו של קו המים הראשי תידרש לאור העובדה שהקו מביא עמו מקרי נזילות רבים ודליפות אשר אינן משפיעות באופן מובהק על אספקת המים, אך מוריד את לחץ המים וכן גורם לנזקים ברכוש. במקרים אחרים מנגד, יהיה מדובר בסדק פתאומי בקו המים אשר יביא להצפה נרחבת יחסית ולנזק לרכוש.

 

חשיבות הטיפול המיידי

בין אם מדובר בפיצוץ בקו מים ראשי הנובע מדליפות חוזרות ונשנות אשר אינן משביתות לחלוטין את המבנה ובין אם מדובר בפיצוץ קו מים אשר גורם לנזקים מידיים, הרי שחשוב לטפל בנושא בהקדם האפשרי.

לצד הנזקים המשמעותיים ברכוש, הימצאותם של מים עומדים מהווים מפגע תברואתי המביא עמו מזיקים ומחלות.

 

מי אמון על הטיפול בקו המים?

לשם הטיפול בקו המים הראשי, הרי שלא ניתן לקרוא לאינסטלטור רגיל כי אם לקבלן אינסטלציה הרשום בפנקס הקבלנים. מדובר בטיפול הנדסי לכל דבר ועניין אשר איננו יכול להתבצע בכלים רגילים.

בטרם תזמינו קבלן אינסטלציה לצורך הטיפול בקו המים, הרי שמומלץ לבחון היטב כי הוא רשום בפנקס הקבלנים, דבר המבטיח כי אכן מדובר באיש מקצוע המפוקח ושעומד בסטנדרטים הנדרשים.

 

כיצד הטיפול בקו המים מתבצע?

הטיפול בפיצוץ בקו מים ראשי מתבצע קודם כל באמצעות מכשור מתקדם הנועד לשם איתור נזילות. בעוד שבקווי מים ביתיים נהוג להשתמש בקרן אינפרא אדומה המאתרת אזורי קור וחום המעידים על קו המים שהתפוצץ, הרי שפיצוץ בקו מים ראשי מצריך טכנולוגיה מתקדמת אף יותר.

בהיבט זה הרי שמדובר באיתור תשתיות מים הנערך באמצעות מכשור אקוסטי הממפה את קו המים וכן במכשור מתקדם להזרמת גז שאיננו רעיל או דליק אל הצנרת, וזאת כדי לאתר דרך חיישנים רגילים את אזור הדליפה.

 

כמה החלפת הקו הראשי תעלה?

עלות החלפת קו המים הראשי תשתנה בין פרויקט לפרויקט והיא תנבע מן הנסיבות השונות המאפיינות את הפרויקט, זאת לרבות מיקום צינור המים הראשי, מצבו הנוכחי (האם מדובר בצנרת וותיקה או ישנה, צנרת שניזוקה קשות או צנרת ברת-תיקון, החפירה הנדרשת לצורך תיקון התקלה, אורך הצנרת ומיקומי התקלה (לעתים הנזילות נובעות ממספר מוקדים משתנים), ועוד.

העלות הכוללת איננה יכולה לקבל מענה במאמר מידע כללי זה, אם כי ניתן לומר כי היא נעה בין 500 ל-600 ₪ עבור מטר צנרת ללא המע"מ. יודגש כי מוטב לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל את המחיר הסופי המדויק.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן