עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבניינים משותפים

בשנים האחרונות רכבים חשמליים הפכו ליותר ויותר פופולריים. כתוצאה מהפופולריות ההולכת וגואה, עולה גם הצורך לבצע שינוי בתשתיות העירוניות, ואף יותר מכך – במתחמי דיור משותפים. זו הסיבה שהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבניין המשותף הפכה לא רק לתנאי הכרחי, אלא גם להחלטה אשר מעניקה ערך מוסף לנכסים ולדיירים.

 

העלייה בפופולריות של כלי רכב חשמליים

הפופולריות של כלי רכב חשמליים החלה לעלות בעשור האחרון כתוצאה מסיבות שונות, החל בדאגות סביבתיות, דרך התקדמות בטכנולוגיית הסוללה ועד תמיכה ממשלתית נרחבת. מספר המכוניות החשמליות שנמצאות על הכבישים רק הולך וגדל משנה לשנה בארץ ובעולם, מגמה אשר מדגישה את הצורך בפתרונות טעינה נגישים באזורי מגורים.

 

היתרונות של עמדות טעינה בבניינים משותפים

התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבית המשותף מציעה לא מעט יתרונות:

  • נוחות לדיירים – התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים מציעה נוחות בלתי מתפשרת. הדיירים יוכלו להטעין את הרכב שלהם בן לילה, להתחיל את היום עם סוללה מלאה ולהימנע מנסיעות תכופות לעמדת טעינה ציבורית.
  • הגדלת ערך הנכס – בתים משותפים עם עמדות טעינה הופכים לאטרקטיביים יותר לקונים ודיירים פוטנציאליים. ככל שרכבים חשמליים יהפכו נפוצים יותר, כך הביקוש לנכסים עם עמדות טעינה יעלה. לכן התקנת עמדות שכאלו יכולה להגדיל את הביקוש ואת ערכם של הנכסים.
  • ידידותיות לסביבה – על ידי התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, בתים משותפים נרתמים למאמץ של הרחבת השימוש בכלי רכב חשמליים והתאמה ליעדי הקיימות ואיכות הסביבה הכלל עולמיים.

שיקולים שיש לקחת בחשבון טרם ההתקנה

כדי שהתהליך יתנהל על הצד הטוב ביותר, חשוב לקחת בחשבון כמה וכמה גורמים:

קיבולת ושדרוגי חשמל

השלב הראשון בדרך הוא להבין האם נדרשים שדרוגים במערכות החשמל שיעזרו לתמוך בעומס הנוסף שהנו נגזרת של התקנת עמדות טעינה. כדי לעמוד על כך ניתן להתייעץ עם חשמלאי, או עם החברה שמבצעת את ההתקנה.

סוגי עמדות טעינה ומיקומן

ישנם סוגים שונים של עמדות טעינה ברמות טעימה משתנות ויש לבחור את אלו שמתאימות לבנייני מגורים באופן נקודתי, כמובן בעזרתה של החברה. את עמדות הטעינה יש להתקין באוזרים אסטרטגיים כדי למקסם את הנוחות והנגישות.

הטמעת מערך גבייה וחיוב

הטמעת מערך גבייה הוא תנאי חשוב אשר יאפשר שימוש מיטבי בעמדות הטעינה. ניתן ליצור אינטגרציה עם מערכות ניהול מבנים קיימות או להשתמש בפתרונות תוכנה ייעודיים שעוקבים אחר צריכת החשמל ומחייבים את המשתמשים בהתאם.

תמריצים ומענקים

לעיתים ניתן למצוא מענקים, לקבל סבסוד ממשלתי או תמריצים כלכליים אשר ימזערו את עלות ההתקנה. על מנהלי הנכס מוטל לבחון את כל האפשרויות הללו, כדי להפוך את התקנת עמדות הטעינה לכדאית יותר מבחינה כלכלית.

בשורה התחתונה,

ככל שרכבים חשמליים יהפכו להיות יותר מבוקשים, כך הביקוש לפתרונות טעינה נגישים בבנייני מגורים רק יגדל. התקנת עמדות טעינה בבניינים משותפים היא מהלך אסטרטגי המציע יתרונות רבים, וכיום, מנהלי נכסים יכולים לשלב בהצלחה את השירות החיוני הזה, ולהבטיח שהבניינים יישארו רלוונטיים ואטרקטיביים בשוק הנדל"ן המקומי.

 

בעלי מקצוע מומלצים:

סוליגנה – עמדות טעינה לרכבים חשמליים

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן