על היעילות של חברות ניהול בטיפול בנזקים
סופת גשמים ורוחות סוערות עלולות להוות לפעמים גורם מזיק ובעייתי בבנייני מגורים.
הנזקים העלולים להיגרם מנזקי סופה הם שונים וכוללים:
- נזילות מהגג או חלחול מים דרך פרצות בתוך הבניין עצמו לדירות עצמן
- קצרים חשמליים בחדר המדרגות, בכניסה, במעלית, בחדר האשפה.
- בעיות של בוץ והרס צמחיה בגינת הבית
- שבר של דלת כניסה או מחסום חניה או דלת אשפה.
- נזקים אחרים, כמו מדרגה שעלולה להיסדק בשל חלחול מים בכניסה לבית, קריסה של עצים או שיחים בגינת הבית בשל סופה קשה
בדרך כלל מרבית הנזקים הללו מכוסים בצורה כזאת או אחרת בכיסוי ביטוחי של הבניין והאחריות על תיקונם היא מצד חברת הניהול של הבניין ( במידה והבניין מנוהל בידי חברת ניהול).
לכן, ראשית כל יש לבדוק את יעילות הכדאיות שיש לחברות ניהול להציג בתחום טיפול בנזקים בעקבות סופה ,שקרו בבניין.
מבחינה מעשית, כדאיות הטיפול במקרה של סופה ונזקיה עדיפים כאשר ישנה חברת ניהול המטפלת בענייני הבניין מאשר ועד בית, בפרט בבניין שבו ישנם דיירים רבים.
הסיבות לכך:
- ועד בית צריך לחפש באופן מפוצל בעלי מקצוע או חברות שיכולות לתקן את הנזק בדרך כלל, חברות ועסקים אלו, שהקשר איתם עם הוועד הוא אקראי ובלתי מחייב יגבו מחירים גבוהים יותר.
- עלול להיווצר מצב של בחירה שגויה של ועד הבית ואותה חברה או אותו בעל מקצוע לא יהיו מיומנים מספיק ולא ישלימו כראוי את הטיפול בבעיות שיצרה הסופה, מצב שיגרור בעקבותיו חיכוכים ומתח רב בין הדיירים.
- בכל מקרה עלויות של תיקוני הנזקים יהיו גבוהים הרבה יותר מאשר אם הם היו נעשים באמצעות חברת ניהול האחראית לטיפול השוטף בבניין.
לכן, יעילות גדולה יותר קיימת בעניין באמצעות הטיפול דרך חברת ניהול בתים. חברת ניהול מחזיקה מאגר זמין ומיידי של אנשי מקצוע בתחום. הם זמינים יותר, נגישים יותר וזולים יותר.
האחריות של חברת הניהול בעניין תיקוני נזקים לאחר סופה מונעת חיכוכים ומתח בין הדיירים עצמם.