עבודה של גוזם וכורת עצים

עצים הם ריאה ירוקה, תורמים לסביבה מכל בחינה והיבט. אסתטיקה, איכות הסביבה ועוד. אבל לא פעם אנו נתקלים במצב בו עלינו לגזום עץ או לכרות אותו. זה יכול להיות בגין גורמים שונים כמו פינו לקראת בנייה, גיזום ענפים מסוכנים, העתקת עץ ועוד. מדובר בפעולות מקצועיות שצריך לדעת כיצד לעשות אותם. זאת כדי להגן על העץ וגם על הסביבה, ולמנוע מצבים של נזק לעוברים ושבים. כאן מגיע הצורך לפנות אל איש מקצוע – גוזם וכורת עצים.

מהי העבודה של גוזם וכורת עצים?

לפני הכול יש לדעת שלא כל פעולה מותר לבצע על פי חוק בעץ, כן, גם אם העץ הינו פרטי שלכם והוא נטוע בחצר הבית שלכם. עצים בוגרים זוכים להגנה מסוימת, וחשוב לקבל היתר רלוונטי לצורך הכריתה או הגיזום. מה גם שלאחר קבלת אישור, עליכם לפנות אל איש מקצוע כדי לבצע את המשימה הזו באופן הנדרש. גוזם וכורת עצים מכיר את העצים הקיימים בארץ, את החוקים הקשורים לעניין ואת כל הגורמים הרלוונטיים. מה שאומר שאיש המקצוע אליו תפנו יוכל להנחות אתכם לגבי הדרך הנכונה לגזום ולכרות את העץ.

סיבת הכריתה או הגיזום

לפני הכול חשוב להגדיר את סיבת הגיזום ואת מטרת הכריתה. הסיבה לפעולה משליכה על אופן העבודה. מה שאומר שלאחר שהלקוח מגדיר את הסיבה ופונה לאיש מקצוע, יוחלט על העבודה המתאימה והרצויה, בהתאם לעניין ולצורך. כאשר הגוזם ידע גם לומר האם יש לקבל אישורים רלוונטיים לפעולה שמתבצעת, ואיך יש לנהל את המשימה בבטיחות הנדרשת.

כריתה והעתקת עצים

במקרים רבים מבצעים כריתה של עץ במטרה לבצע העתקה. כלומר, הכריתה נועדה לאפשר נטיעה מחדש של העץ במקום אחר בו הוא רצוי ונדרש. העתקת עץ דורשת ידע רב, זאת כדי שהכריתה תשמר את העץ ואת השורשים שלו, ותכין את העץ לקראת נטיעה מחודשת. כך שהשורשים והעץ יהיו כשירים להיקלט במיקום החדש. 

גיזום – הסרת מכשול מהשטח

גיזום עצים זו פעולה שמבצעים אותה לעיתים קרובות. המטרה הראשונית של הגיזום היא לנקות את השטח ולפנות מעברים. זה קורה במיוחד כאשר עצים מתפשטים ושולחים ענפים עבותים לכל הכיוונים. באזורים כאלו שהעץ לא אמור להגיע אליהם. זה יכול להיות בתוך גינה ויכול להיות גם ברשות הרבים. הגיזום יתבצע במטרה להקטין את נפח העץ ולשוות לו צורה רצויה.

בטיחות בעבודה של כורת וגוזם עצים

חשוב לציין נושא בעל חשיבות עליונה שקשורה לנושא גיזום וכריתת עצים. העבודות הללו חייבות להתבצע על פי תקני הבטיחות ובזהירות הנדרשת. זאת כדי להגן על איש המקצוע שמבצע את המשימה, אך לא רק. הבטיחות נדרשת כדי למנוע סיכונים שעלולים לגרום לנזקים ולפגיעות לעוברים ושבים באזור בו מבצעים את העבודה.

 

הכתבה בשיתוף guzim4u

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן