סרבני תשלום ועד בית – מה הדרך הנכונה ביותר להתמודד איתם?

חברות ניהול וועדי בתים מתמודדים עם אתגרים שונים ומגוונים במסגרת השירותים שמציעים לבעלי דירות, אחד האתגרים הוא התמודדות עם סרבני תשלום. תשלום דמי ועד בית הוא פן חשוב של ניהול ועד בית, לרבות התשלום לחברת הניהול, מכיוון שבכסף הזה משתמשים על מנת לבצע את עבודות התחזוקה של הבניין, לשלם לספקי שירותים, לשלם תשלומים לרשויות ולשמור על הרכוש המשותף במיטבו.

 

האתגרים שבהתמודדות עם סרבני תשלום

ההתמודדות עם סרבני תשלום מאוד מאתגרת, וזו בעיה נפוצה שדורשת התייחסות, בכל סוגי הבניינים, קל וחומר את הכלים הנכונים שיקלו על ההתמודדות. ברוב הפעמים התמודדות זו מעט מורכבת, ורגע לפני שפותחים בהליכים משפטיים, כן כדאי לחשוב אם ישנן דרכים יותר אופטימליות להתמודד עם המצב כדי להגיע לפתרון הטוב ביותר.

סרבנות לתשלום דמי ועד בית יכולה לנבוע ממגוון רחב של סיבות, החל מסכסוך עם אחד השכנים, דרך חוסר הסכמה על גובה התשלום ועד חוסר הסכמה עם תהליכים שמתרחשים בבניין, לכאן או לכאן, תשלום דמי ועד בית הוא חובה שמוטלת כל כלל בעלי הדירות, גם אם אינם מסכימים לכך.

 

אז מה אפשר לעשות בפועל?

הנושא דורש מעט חשיבה יצירתית, ואחת הדרכים לעודד אנשים לשלם היא על ידי מתן אפשרויות תשלום מגוונות. מעבר לכך, אפשר גם לשלב טכנולוגיה מתקדמת כמו תכנה לגביית ועד בית למשל. תוכנה לחברת ניהול שמפשטת את תהליך הגבייה והופכת אותו לממוחשב יכולה לשנות את התמונה מקצה לקצה, כמו גם להפוך את ההתנהלות הפיננסית לשקופה הרבה יותר.

כאשר יש שקיפות, ורואים לאן הכסף הולך ולמה הוא משמש, מבינים את החשיבות שבתשלום, והמון התנגדויות ומחסומים יורדים. כך שאם הדייר הסרבן התנגד לשלם מכיוון שלא הבין מה נעשה עם הכסף, עם תכנה שמנגישה את המידע גם לדיירים וחברה שמתנהלת בשקיפות הוא יהיה הרבה יותר רגוע וידע כיצד הכסף שלו מנוצל, ולכן ירגיש הרבה יותר ביטחון בנחיצות של התשלום.

לסיכום תכנה לגביית ועד בית יכולה ממש לתרום המון גם לניהול של הבניין וגם להתנהלות מול סרבני תשלום. מעבר לכך היא מציעה גם עוד הרבה יתרונות אחרים ולא פחות חשובים שיהפכו את הניהול לאופטימלי.

 

המאמר נכתב ע"י נועה בן ארי בשיתוף חברת אוקס

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן