סוגי משאבות לבית משותף, יתרונות וחסרונות

בבתים משותפים חשוב שמערכות האינסטלציה יתופעלו היטב, כדי להבטיח זרימה חלקה של מים ופינוי יעיל של שפכים. למשאבות יש תפקיד מרכזי בהשגת המטרות האלו, ולכן ניתן למצוא סוגים שונים של משאבות לבית המשותף.

אילו סוגים של משאבות נמצא בבית המשותף? מה היתרונות והחסרונות של כל סוג? ומה החשיבות של תחזוקת משאבות מקצועית?

משאבות טבולות – ביוב ושפכים

משאבות טבולות קיבלו את שמן הודות לאחד המאפיינים העיקריים שלהן: כדי לבצע את תפקידן עליהן להיות טבולות בתוך נוזלים לחלוטין, לכן, הן מיועדות לשאיבת נוזלים ומניעת הצפות.

משאבות טבולות מציעות המון יתרונות לבית המשותף, כמו למשל:

  • ניהול יעיל של שפכים – משאבות טבולות הן משאבות אינטגרליות באזורים עם מערכות ביוב תת קרקעיות, כמו למשל מרתפים או חניונים תת קרקעיים.
  • הפעלה אוטומטית – הן מצוידות במצוף, ופועלות בצורה אוטומטית ברגע שמפלס המים עולה, בכך מונעות הצפה של הביוב.

משאבות אלו מגיעות גם עם חסרונות שכדאי להכיר:

  • אתגרי תחזוקה – תיקוני משאבות טבולות זו משימה מאתגרת, אשר מחייבת ירידה לבור הביוב, לכן נדרשים אנשי מקצוע מיומנים לתפקיד.
  • תקלות נפוצות של משאבות טבולות – מגבונים, שמן בישול ופסולת מוצקה עלולים להוביל לסתימות, מה שמחייב תחזוקת משאבות שוטפת לטובת מניעת כאלו מקרים.

משאבות לחץ מים: הגברת זרם המים

משאבות לחץ מים מיועדות לבניינים גבוהים, בלעדיהן, סביר להניח שהדיירים בקומות הגבוהות היו נהנים מהנוף המדהים, אך לא מלחץ מים מיטבי. ללא משאבת לחץ מים, מקלחות נעימות היו דבר בלתי אפשרי, ולכן התקנת משאבת מים הכרחית בבניינים גבוהים.

משאבה להגברת לחץ מים מציעה יתרונות, ביניהם:

  • לחץ מים משופר – התקנת משאבות מים חיונית לבניינים ולהם יותר מארבע קומות. משאבה להגברת לחץ המים משפרת את זרימת המים בקומות הגבוהות יותר.
  • תיקוני משאבות מקצועיים – אנשי מקצוע יכולים לאבחן ולתקן בעיות בקלות, בין אם הן קשורות למנוע של המשאבה או לצנרת המים.

כמובן שיש גם חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם:

  • תלות בגובה הבניין – משאבות להגברת לחץ מים מותקנות בבניינים גבוהים ומיועדות לתת פתרון לדיירים בקומות הגבוהות. התקנת משאבות מים כאלו עשויה להיות מיותרת בבניינים נמוכים.
  • שמירה על תחזוקה – כדי להימנע מתיקוני משאבות יש לבצע בדיקות סדירות ותחזוקה מונעת, ללא אלו, לחץ המים עשוי להיפגע ותפוקת המשאבות לא תהיה אופטימלית.

משאבות למערכות ספרינקלרים: לבטיחות אש

התקנת מערכות לגילוי וכיבוי שריפות מחויבת על פי חוק בבניינים מסוימים. ישנם מקרים בהם לחץ המים העירוני אינו מספיק כדי להפעיל את מערכת הספרינקלרים באופן מיטבי בזמן שריפה, לשם כך עולה הצורך בהתקנת משאבות מים אשר מיועדות למטרה זו.

משאבות למערכות ספרינקלרים מציעות כמה וכמה יתרונות:

  • תמיכה ותגבור של מערכת המים העירונית – משאבות מים תורמות למערכת בטיחות באש חזקה יותר לבניין, מה שמעניק שקט נפשי לדיירים.
  • אמינות ופונקציונליות – החוק מחייב לבצע בדיקות סדירות של מערכות אלו על ידי אנשי מקצוע, מה שמבטיח את אמינותו ויעילותו של מערך הכיבוי.

ומה החסרונות?

  • תחזוקה מורכבת – מערכות ספרינקלרים דורשות תשומת לב קפדנית וביקורת תקופתית של חדרי המשאבות, כדי לזהות ולתקן כל בעיה בזמן.

תחזוקה והתקנת משאבות מקצועית: המפתח לביצועים מעולים

בחירת המשאבה הנכונה קריטית לתפקוד יעיל של מערכות שונות בבית המשותף, בין אם זה למטרות לחץ מים מוגבר בברזים, מניעת הצפות באזורים תת קרקעיים או הגנה על המבנה מפני שריפה. כיום ישנם סוגים שונים של משאבות, כל משאבה מיועדת ליישומים ספציפיים ועליכם לבחור את המשאבה המתאימה לצרכים הבית המשותף שלכם.

כמובן שלא משנה אילו סוגים של משאבות מים יש בבית המשותף, תחזוקה והתקנה מקצועית צריכות להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. בחרו בחברה המתמחה בהתקנת משאבות מים והקמת חדרי משאבות, עם צוות מומחים שיגיע אליכם כדי לערוך בדיקות תקופתיות יסודיות ולהבטיח ביצועים מעולים של כל המשאבות.

לסיכום,

בחירת משאבות מים לבית משותף תלויה בצרכים הספציפיים של המבנה. בעוד משאבות טבולות מנהלות שפכים ביעילות, משאבות לחץ מים מבטיחות זרימה נאותה של מים בקומות הגבוהות יותר, ומשאבות למערכות ספרינקלרים ממלאות תפקיד חשוב ומשמעותי בתחום הבטיחות אש.

יש לקבל ייעוץ מקצועי על מנת לבחור את המשאבות לבית המשותף בהתאם לצרכים ולדאוג לתחזוקה ותיקוני משאבות שוטפים מטעם אנשי מקצוע מומחים. תחזוקה ותיקונים אולי מתבצעים מאחורי הקלעים, אך הם אבני היסוד של מערכות חשובות לחיים בבית המשותף.

 

בעלי מקצוע נבחרים בתחום:

אקווה משאבות

אינדקס בעלי המקצוע של פורטל "בתים" בתחום המשאבות

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן