ניקיון משרדים : חברת ניקיון או עובד קבלן?
בעלי ומנהלי משרדים רבים בישראל מתלבטים לא פעם בשאלה מהו אופן ההתקשרות הנכון לנקיון משרדיהם.
הבחירה האפשרית כמובן היא בין חברת נקיון לבין עובד קבלן ארעי ( כלומר, כזה המגיע מטעם ועד הבנין או מטעם בעל המשרד עצמו)
הבחירה הזו צריכה להתייחס לכמה היבטים חשובים והם:
א. האם מדובר במשרד גדול, בינוני או קטן. אם מדובר במשרד קטן הרי די בהחלט בעובד קבלן, כי בדרך כלל משרד קטן אינו מצריך זמן רב לנקיון ודי נניח אפילו בפעם עד פעמיים בשבוע לנקיונו. משרד קטן לצורך העניין הוא משרד שבין 15 ל30 מ"ר,שאינו כולל חדר שירותים, בדרך כלל.
ב. משרדים בינוניים הם בעלי שטח של מ40 מ"ר ל70 מ"ר ושם ההתייחסות יכולה להיות בהתאם לאופי המשרד, האם יש בו התנהלות יום יומית שוטפת, תמידית וקבועה או שמדובר במשרד שבו הפעילות היא אחת למספר ימים, ולא הרבה מבקרים בו. לכן במקרה הזה השיקולים צריכים להיות שווים בעדיפות. כלומר, אם יש חדר שירותים, והמשרד חייב להיות מטופח ונקי כל העת, והנקיון הוא על בסיס של שלושה-ארבעה ימים בשבוע, אז עדיף לקחת שירותי חברת נקיון ולא עובד קבלן.
ג. משרדים גדולים הם בעלי שטח של מ80 מ"ר ועד 120 מ"ר בדרך כלל. משרדים אלו שהם בדרך כלל בתחום הפיננסים. הביטוח. ההיי טק. המשפטים. הפרסום. התקשורת. מצריכים נראות ברמה גבוה ללקוחותיהם. החל מלובי הכניסה וכלה בחדר השירותים. לכן בסיס ההתקשרות היעיל והטוב ביותר במקרים אלו יהיה עם חברת נקיון ולא עם עובד קבלן
בכל המקרים הללו יש גם לבחון דברים נוספים הנוגעים במישירין להתקשרות עצמה
1. אם מחליטים על עובד קבלן, צריך לבקש ממנו לפחות שלוש המלצות שונות הנוגעים לאמינותו. עבודתו והזמינות שלו.
2. אם מחליטים לגבי חברת נקיון צריך לבדוק שלוש אפשריות לפחות ולבדוק המלצות. מחירים ותעריפים. סוגי עבודות ואפילו סוגי החומרים שבהם החברה משתמשת
בשני המקרים יש להימנע מהתקשרות ארוכת טווח מלכתחילה ולהתחיל עם תקופת נסיון בת שלושה חודשים.
נכתב עבור חברת בתים יפים – ניקיון משרדים בתל אביב