ניהול הבניין זה לא משחק ילדים!

כל נציג ועד בניין מכיר סיטואציה כגון, דייר שמסרב לשלם דמי ועד, בעל דירה שמשכיר את דירתו ואינו זמין, חוסר היכולת להבין מי בעד שיפוץ הכניסה ומי לא ועוד.
ובכלל, התכנסות שנתית של נציגות הועד עם הדיירים, לרוב, דומה לגן ילדים ללא גננת, מכירים את הסיטואציה? גם אנחנו.

התופעות וההתנהלויות הללו פוגעות גם בבניין ובזמן של נציגות הועד וגם בשכנים ובאיכות הדיור.
חשוב להבין שנציג ועד בימנו, מנהל תקציב גדול ואחראי על מערכות מאוד יקרות שתחזוקה לא נכונה יכולה להוביל לתקלות שיעלו המון כסף.

בואו נודה על האמת, אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות נציג ועד הבניין אבל לכולנו יש ציפייה שהוא יעשה את עבודתו כראוי ובידיעה שהוא אינו מתוגמל על כך, האם זה הוגן?
אם אתם דיירים בבניין משותף, אל תתבלבלו, גם עליכם חלה האחריות למלא את חובתכם במסגרת החוק ולנהוג בצורה הגונה כלפי נציגות הועד, הרי גם אתם גרים באותו בניין.

מעבר לפעילות השוטפת של נציגות הועד שאותה אתם בוודאי יכולים לראות כגון תיקון מעלית, דלת וכדומה, ישנה פעילות שאינה נראית על פני השטח, כגון ניהול תקציב באקסלים, בחירת מערכת ניהול, כתיבת פרוטוקולים, הפקדת שיקים, משא ומתן עם בעלי מקצוע וכל זה כמובן על חשבון הזמן הפרטי.
הרבה בעיות בין ועד לדיירים או בין ועד לספקים נוצרות בהעדר כלים ייעודיים ונוחים לתפעול הפעילות השוטפת.

ניקח לדוגמא את הווצאפ, התרגלנו אליו, הווצאפ נכנס לכל תחום בחיינו וכן גם ככלי לניהול הבניין. הוא קל לשימוש אך בקלות הופך למזבלה של טקסטים שלא בהכרך מעניינים את כל הדיירים.
לא פעם מוצא את עצמו נציג הועד עם שלושה או ארבעה קבוצות וואצפ שלכל אחת מטרה שונה, אך השאלה האמיתית, האם הווצאפ הוא כלי ניהול יעיל? האם נציג הועד יכול לקבל תוצאות הצבעה בקליק? האם הוא יכול להזמין בעל מקצוע? האם הוא יכול לנהל את מאזן התקציב? או לשלוח הודעה אך ורק לחייבים בתשלום חודשי ללא הפרעה לדיירים אשר כבר שילמו? או לשלוח תזכורת לבדיקה תקופתית של המעליות?

התשובה היא כמובן שלא! וגרוע מכך, אנשים שכן יכולים לעזור אך לא אוהבים הצפות של מידע, יצאו מהקבוצה מהר מאוד. לכן חשוב שגם נציגות הועד וגם הדיירים ינהלו את הבניין באמצעות כלים יעודיים ובכך לחסוך זמן, כסף, מריבות מיותרות בידיעה שהמידע שעובר מגיע למי שצריך בלבד.

אז בפעם הבאה כשאתם פוגשים נציג ועד, תנו לו מילה טובה…

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן