מתי נכון לאטום את הגג?

קרדיט לתמונה canva

תזמון נכון יכול להבטיח לכם תוצאה הרבה יותר טובה. הזמן הנכון ביותר לאיטום גגות או איטום חיצוני יהיה בימי הקיץ, גם ההמתנה לייבוש שכבות האיטום לוקחת פחות זמן, וגם אתם לא רוצים לחכות עד שתהיה לכם רטיבות בבית מכיוון שאז התהליך הופך למורכב יותר ויקר. לכן, מומלץ לבצע שכבת איטום כבר עם רכישת בית חדש, או אם אתם מודעים לכך שהבית שלכם סופג רטיבויות במהלך החורף, קראו לבעל מקצוע כבר עכשיו.

 

מהו תהליך איטום גגות?

איטום גגות מונה מספר שלבים:

  1. ביקור והכנה – השלב הראשון הוא מעין תיאום ציפיות מול קבלן איטום גגות והלקוח. בשלב זה ניתן לקבוע מועד להכנת השטח או כבר באותו יום יכול בעל המקצוע להכין את השטח. חשוב להדגיש, הכנת השטח כוללת מספר שלבים שייתכן ותדרשו להיעזר בבעל מקצוע נוסף כדי ליישם את שלב זה. תהליך איטום גגות דורש הכנה מלאה של השטח כדי להבטיח שהאיטום יהיה יעיל לטווח הארוך. בעל המקצוע מנקה את השטח, סוגר חורים, שיקום בטון, חידוש בטון, טיח ואחרים. מלבד לכך, יש להרים כל אובייקט על הגג שמפריע לבצע את שכבת האיטום כמו דודי שמש ומזגנים.

 

  1. חומר מקשר – השלב הזה הוא לאחר שהלקוח ובעל המקצוע התאימו את סוג החומר הרלוונטי לאיטום. שימו לב, יש להבטיח שאין חומר איטום מסוג א עד גבי חומר איטום מסוג ב. חומרי איטום דוחים אחד את השני ולכן, אם היה לכם בעבר איטום מחומר אקרילי, אנחנו נרצה לבחור באותו חומר או מצד שני, לדאוג להסיר את החומר לחלוטין. התפקיד של החומר המקשר הוא להבטיח הצמדה של שכבת האיטום והכנה של המשטח לספיגת חומרים אוטמים.

 

  1. חומר איטום – בשלב זה בעל המקצוע (לאחר שהחומר המקשר התייבש) מבצע שכבת איטום בהתזה או מריחה. כמו כן, ישנן יריעות ביטומניות ויש לבחור את עובי השכבה המתאימה לכם – התייעצו עם בעל המקצוע. יש שכבה של 4 מ"מ ושכבה של 5 מ"מ, הבדל המחירים הוא כ-10 עד 20 ש"ח למ"ר יותר. לאחר מכן, יש להלחים את היריעות לגג ולהמתין עד לייבוש מוחלט.

 

  1. שכבת הגנה – בסופו של דבר לאחר שהמשטח מוכן בשכבת איטום יש מקרים בהם נרצה לבצע עוד שכבת הגנה כדי להבטיח עמידה בפני קרני השמש וכמו כן, תנאים גשמיים. חשוב להדגיש שלא בכל סוג איטום נדרש לבצע שכבת הגנה.

 

  1. בדיקת הצפה – לאחר שהאיטום התבצע לחלוטין, מה שנותר לעשות עכשיו הוא בדיקת הצפה שלוקחת כ-72 שעות, ניתן גם להמתין יותר. בדיקת ההצפה כשמה כן היא, לאחר הבדיקה בעל המקצוע בודק האם יש כשלים בשכבת האיטום באמצעות בועות, סדקים שנוצרו, רטיבות וכד'.

 

כמה עולה איטום גגות?

לאיטום גגות יש מחירון אשר נקבע בהתאם לשלושת התנאים הבאים:

  1. היקף – מה היקף העבודה? המחיר של איטום בטון נקבע לפי היקף העבודה, לפי מ"ר. ככל שהיקף העבודה רחב יותר כך המחיר למ"ר נמוך יותר.
  2. חומר איטום – חומרי האיטום שונים במחירים שלהם, וכמו כן ההתאמה היא חלק חשוב. המחיר נע בין 30 ש"ח למ"ר ועד 180 ש"ח למ"ר. המחיר הנמוך מתייחס לחומרים מסורתיים כמו זפת, ואילו היקר מתייחס לחומרים פוליאוריטנים ויריעות ביטומניות.
  3. מורכבות העבודה – דבר נוסף שמשפיע על המחיר הוא לאו דווקא האיטום בלבד, אלא גם הכנת השטח לאיטום כגון הרמת דודים, שיקום בטון, טיח ואחרים.

 

איך בוחרים חברת איטום?

בחירת חברת איטום עשויה להיות מבלבלת. כדי לעשות את הבחירה הנכונה תחילה יש לוודא שמדובר על קבלן איטום מורשה. לניסיון יש השפעה משמעותית על הבחירה שלכם ולכן יש להתייחס לשנות הניסיון של בעל המקצוע. ככל שבעל המקצוע מנוסה, כך הוא יכול להציע לכם טכניקות שונות המתאימות לסוג הפרויקט.

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן