משאבות, התקנה ותחזוקה – טיפים להארכת חיי השירות של המשאבה

משאבות נמצאות בכל מקום. משאבות מים משמשות בנייני מגורים ותעשיות שונות, ולכן כל משאבה דורשת טיפול ותחזוקה בהתאם ליישומיה ולאופי השימוש. מלבד בחירת המשאבה המתאימה לאופי היישום, יש להקפיד על בדיקות, פתרון תקלות, ותחזוקה שוטפת של אותן משאבות ולבחור לשם כך בחברה מקצועית.

מדוע משאבות מים צריכות תיקון?

עד כמה איכותיות שיהיו משאבות המים שלכם, עדיין עם הזמן הן עשויות לצבור נזקים, כאשר בין הגורמים הנפוצים ביותר לנזקים במשאבות יהיו נזילות, שימוש לא נכון באיטום, קורוזיה והיעדר תחזוקה.

תקלות אלו אולי עשויות להיראות פתאומיות ובלתי צפויות, אולם משאבות מים נוטות להישחק עם הזמן, מה גם שלעיתים, אם לא מקפידים על תחזוקה מונעת, התקלות יתרחשו מוקדם מהצפוי.

לכן אם אתם רוצים להאריך את חייה השימושיים של משאבת המים, כדאי שתיעזרו בטיפים הבאים.

כיצד תחזוקה טובה של משאבת המים מאריכה את חייה השימושיים?

כדי שמשאבת המים תשמש אתכם לאורך זמן, עליכם להקפיד על שני דברים עיקריים, הראשון הוא על התקנת משאבה איכותית שמתאימה ליישום, והשני הוא על ביצוע תחזוקה קפדנית של המשאבה באופן קבוע.

היתרונות של תחזוקת משאבות מים מתעלים הרבה מעבר לאיתור תקלות ותיקונן. באמצעות תחזוקה שוטפת ניתן לצפות תקלות אפשרויות ולמנוע אותן מראש, למנוע קורוזיה במערכת ולהימנע משלל תקלות אשר עשויות לגרום להוצאות תפעול גדולות ולרכישת ציוד חדש כתחלופה.

תחזוקה מונעת מאפשר לפתור תקלות לפני שהן משפיעות על ביצועי המשאבה, ולו רק בגלל שצוות התחזוקה מודע באופן רציף לכל סימן של חוסר יעילות כמו למשל חריקות, רעשים, רעישות, ירידה בלחץ המים, דליפות או סתימות.

כמובן שהתחזוקה צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים עם כל הניסיון והכלים הדרושים, שכן לא פעם יעלה הצורך בפירוק משאבת המים על מנת לנקות את החלקים הפנימיים שלה ולבדוק שאין בלאי בחלקי הליבה. ולבסוף, במסגרת התחזוקה המונעת מחליפים רכיבים שונים בעת הצורף, כדי למנוע את הזדקנותם, מה שמבטיח תפקוד יעיל לאורך זמן.

עצות תחזוקה ושיטות עבודה מומלצות

  • הגדירו לוח תחזוקה קבוע – למשאבות מים יש תפקידים רבים, בין אם הן משמשות לתהליכי ייצור ובין אן לטיפול במים, כדי לשמור על המשאבות תקינות יש לעקוב אחר לוח זמנים לעבודות תחזוקה קבועות בהתאם להוראות היצרן, לחוקים ולתקנים.
  • תזמנו את פעולות התחזוקה – מומלץ לשכור את שירותיה של חברה אשר מתמחה בתחזוקת משאבות מים ולתזמן את פעולות התחזוקה, כך שהן יתבצעו באופן קבוע בכל פעם.
  • הכירו את המערכות שלכם – הכירו את המערכות שלכם ואת אופן פעולתן ושימו לב לדליפות, רעשים שאתם לא מכירים, רעידות חריגות או ריחות לוואי. כאשר אתם מזהים בעיה הזמינו את הצוות הטכני שיפתור אותה.
  • שמרו על בטיחות – כאשר מבוצעות פעולות תחזוקה יש לפעול בהתאם לכל הנחיות הבטיחות. יש לכבות את המערכות ולוודא שהן לא מחוברות לחשמל, ואם יש הנחיות בטיחותיות אחרות, הקפידו לבצע אותן.

פעולות תחזוקה למשאבות מים

כאשר מגיעים לבצע תחזוקה למשאבות מים מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

  • בדיקה טכנית – יש לבצע שהמשאבה מותקנת כהלכה ובצורה מאובטחת, יש לבדוק את כל החיבורים, המסננים, האטמים ולנקות את מה שדורש ניקוי.
  • שימון יש לשמן את המנוע ואת חלקי המשאבה בהתאם להנחיות היצרן. שימו לב שאתם לא משמנים יתר על המידה כדי לא לפגוע בחלקי המשאבה השונים כתוצאה משימון יתר.
  • ניקוי אבק ולכלוך – יש לבדוק את פתחי האוורור, ואת המסננים. לנקות אבק ולכלוך בהתאם להנחיות היצרן.
  • החלפת אטמים וחלקים פגומים – אם הצינורות, האטמים או הרינגים מראים בלאי או נזק, החליפו אותם מיד. ודאו שההתאמה תהיה הדוקה כדי למנוע דליפות.

חברת תחזוקה למשאבות מים תבצע גם שירותי תיקונים

מלבד שירותי תחזוקה מונעת אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם כתובת לפנות אליה במקרה של תקלה במשאבת המים. לכן שימו לב שחברת התחזוקה יכולה גם לספק שירותי תיקונים לכל סוגי המשאבות.

זה הרבה יותר מועיל שחברה אחת מספקת לכם מעטפת שלמה של שירותים תחת קורת גג אחת, לכן הקדישו זמן לבחור את החברה המתאימה להתקנה ותחזוקה. שימו לב למקצועיות, ניסיון ותחומי ההתמחות של החברה ולשירותים שמספקת. ולסיכום, כדאי שלחברה תהיה מומחיות במתן פתרונות למערכות המים שלכם באופן ספציפי.

 

בעלי מקצוע נבחרים בתחום:

חברת פיקס משאבות בע"מ ליצירת קשר חייגו: 0778046894

 

חברת סי טי משאבות ליצירת קשר חייגו: 0772313125

 

חברת אקווה משאבות ליצירת קשר חייגו: 0778043821

 

לאינדקס בעלי מקצוע שלנו בתחום המשאבות לחצו כאן

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן