להיות שם במקום הנכון ובזמן הנכון – גם במצבי חירום

מה עושים במקרה חירום – כדוגמת אירוע לבבי –מי יכול לספק מענה במצבים כאלו?

יעוץ מרחוק (טלרפואה) של מוקד רפואי, כגון זה שמציע שירות שחל לעסקים, יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות

 

כמה פעמים קרה שהרגשתם לא טוב, והתלבטתם זמן רב אם לפנות לעזרה או לייעוץ רפואי? ומה קרה כאשר ההרגשה הזו תקפה אפילו בלובי של מגדל המגורים שבו אתם חיים? לעיתים תחושת חוסר האונים גדולה מאוד במצבים כאלו, אך עדיין רובנו מעדיפים שלא לפנות לייעוץ רפואי, שכן הוא כרוך בהגעה לבית החולים או למרפאה, המתנה ארוכה – ואף באפשרות להידבקות בנגיפים או בחיידקים מסוכנים, בטח ובטח בתקופה המוזרה שבה אנחנו חיים היום, היא תקופת הקורונה.

אז ההתלבטות, אם כך, ארוכה – אך מה קורה כאשר מדובר במצב חירום? אירוע לבבי או אירוע מוחי דורשים מענה בתוך זמן קצר, לפעמים בתוך דקות – ולאותו אדם מתלבט זהו זמן מכריע, שיכול להיות ההבדל בין הישרדות לבין המשך חיים ארוכים וטובים. חייב להיות לכך פתרון, בדמות מענה נוח וקל, בין אם מדובר באותו אדם הזקוק לעזרה, ובין אם באדם שנמצא לצדו ומנסה להשיג עבורו מענה חירום.

 

הפתרון: מוקד רפואי המאויש בידי אנשי רפואה מקצועיים

כאמור, אין לאף אחד מאתנו רצון להתפנות למיון שלא לצורך. גם לרופא אנחנו מעדיפים שלא להגיע אלא אם כן אנחנו חייבים – וכך אנחנו עלולים 'למשוך' ולדחות טיפול שיכול לעזור לנו. אם ניקח, לדוגמה, מקרה של דום לב, חלילה, יש חלון הזדמנויות של 4–6 דקות עד לתחילתו של מוות מוחי; אחוזי ההחייאות המוצלחות באנשים שחווים דום לב הוא 10% במקרה הטוב. לכן המענה המיידי חשוב כאן מאוד.

מה עושים כאשר אדם זקוק למענה רפואי דחוף? כיצד ידע שיש לו מענה אם יתמוטט, לפתע, ביציאה מהמעלית אל הלובי, בדרכו החוצה? מוקד רפואי מקצועי מהסוג שמציע שירות שחל עסקים הוא הפתרון.

השירות מוענק על ידי חברה מוכרת וידועה בישראל, אשר מעניקה מענה חירום כבר שנים ומפעילה את מוקד הטלרפואה המקצועי שלה זה 30 שנים ויותר. המוקד מאוייש ע"י צוות רפואי, מיומן במתן מענה רפואי  מרחוק. אם זיהו כי נדרש סיוע מיידי – הם יודעים לשלוח את המענה המתבקש במהירות ובדחיפות.

איך המענה הזה עובד בשעת חירום? נניח שמדובר במגדל מגורים או מגדל משרדים גדול, שהחברה המתחזקת אותו הצטרפה כמנויה לשחל עסקים. בעת יצירת המנוי מוזנים אליו הפרטים של אנשים הקשר הרלבנטיים במגדל, כמו הקב"ט הראשי, אחראי התחזוקה ועוד. בעת חיוג מהמגדל אל מוקד הטלרפואה, אנשי שחל יודעים מהיכן בוצעה השיחה, מי הם אנשי הקשר של אותו מנוי ועוד ועוד. אם יבינו שמדובר במקרה חירום, הם ידעו לשלוח את הצוות הנכון למקום – כולל ניידת טיפול נמרץ מאובזרת ומצוידת של שחל עצמה, במקרה הצורך, שבה נמצאים רופא ופרמדיק.

התוצאה ברורה: בכל מקרה חירום שמתרחש באותו מקום החיוג אל מוקד הרפואה של שחל חוסך זמן רב, זמן קריטי במקרים מסוימים, כאמור. אותו אדם שהתמוטט בלובי יודע שהאנשים סביבו כבר פנו למוקד הרפואי של שחל, ושהעזרה בדרך. עבורו מדובר בהצלת חיים של ממש.

 

לא רק במקרי חירום: גם אם רוצים להתייעץ

עד כאן תיארנו את רגעי החרדה, את המקרים המסוכנים – וגם המפחידים – ביותר שעשויים לקרות. יחד עם זאת המוקד הרפואי המדובר לא מסייע רק במקרי חירום. למעשה, רוב הפניות אל המוקד הן פניות המתרכזות במתן מענה רפואי מרחוק למגוון רחב של נושאים רפואיים לא צפויים, ולאו דווקא למצבי חירום

זהו יתרון נוסף של מוקד רפואי שמציע שירות שחל עסקים: במקום להטריח את עצמו אל המרפאה, או 'לפנות את עצמו' למיון, אותו אדם שחש ברע, ויודע שהמקום שבו הוא נמצא נמנה עם מנויי שחל, יכול לחייג אל המוקד, או לבקש שיחייגו עבורו למוקד, ולקבל ייעוץ מרחוק אשר יסייע לו להחליט מה מומלץ שיעשה.

כאמור, אנשי המוקד של שחל הם אנשי רפואה מוסמכים ומקצועיים במיוחד. במטרה לסייע לאותו אדם להבין אם מצבו דורש טיפול – או רק מנוחה, לדוגמה. נגלה לכם דבר מה נוסף: כ – 88% מהשיחות למוקד הרפואי של שחל מסתכמות במתן פתרונות רפואיים מרחוק ורק ב12% מוזנקת ניידת טיפול נמרץ.

 

תמיכה כוללת, בכל זמן נתון

השאיפה של אנשי שחל עסקים היא להעמיד לרשות כל מנוי – בין אם זהו מקום עבודה, חברת אחזקה של מגדל מגורים או כל מקום אחר שבו עשרות ומאות אנשים בזמן נתון – מענה מקצועי כל העת, ולא רק באירועי חירום או במקרה של התייעצות. למעשה, חלק גדול מהשירות הוא מעין 'תחזוקה' רפואית מתקדמת.

כך למשל, יכולים מנויי שחל ליהנות מאספקת דפיברילטור, מכשיר החייאה, כולל תחזוקה תקופתית שלו; מכשיר א.ק.ג מתקדם ונוח לתפעול כלול, שמאפשר במידת הצורך 'לשדר' אל אנשי המוקד של שחל את נתוני פעילות הלב של הנבדק, ממקום מושבו ובתוך זמן קצר מאוד. אנשי שחל גם מציעים הדרכות תקופתיות לעובדים במקומות העבודה או לאנשי השירות בחברת ההחזקה, כדי שיוכלו לתת מענה ראשוני בעצמם בעת התפתחותו של אירוע רפואי כזה או אחר.

אפשר לומר, בשורה התחתונה, ששירות שחל עסקים מיועד לספק תשובות לשאלות ומענה ל בעיה במישור הרפואי. היום, כשאנחנו מבינים הרבה יותר את חשיבותו של המענה מרחוק בשלל מצבים, לשירות הזה של שחל יש יתרון גדול עוד יותר, שכן הוא חוסך זמן רב ומאפשר למטופל לדעת יותר על מצבו בזמן אמת מבלי שיהיה מוכרח להגיע למוקד רפואי. בעידן המודרני התזזיתי, ובטח בתקופת הקורונה שבה רובנו מעדיפים להימנע ממפגש עם אנשים זרים, יש לשירות הזה יתרון גדול.

 

המאמר נכתב ע"י שחל לעסקים – שירותים מצילי חיים לבניינים

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר: