חשיבותו של עורך דין בפרויקט תמא 38


חשיבותו של עורך דין בפרויקט תמא 38



מי לא שמע ניסים ונפלאות על תמא 38. מאז חוקקה תקנה תמא 38 נשפכו תילי תילים של מילים ודיבורים והבטחות שונות ומשונות בקשר לתקנה המרעישה. תמא 38 הפכה למוקד השיחה של בעלי דירות ובניינים, קבלנים, ושיפוצניקים ועוד ציבור גדול המעורה בתחום הדיור והבניה. אז מה בעצם כוללת תקנה תמא 38 ולאיזה מטרה היא נוסדה,ולמה שירותיו של עורך דין איכותי נדרשים במקרה שהחלטתם לממש את התקנה ולהשתמש בה על הנכסים המצויים בבעלותכם ?



תמא 38 היא תקנה שנועדה לעודד בעלי דירות בבניינים משותפים, לבצע שיפוץ בבניין אשר כולל את חיזוק נגד רעידת אדמה. התמריץ שמקבלים  הקבלנים המקום תשלום הוא זכויות בניה על גג הבניין. וכך, על פי התכנון המוקדם, ייהנו כל הצדדים. בעלי הדירות יזכו לחיזוק הבניין כנגד רעידת אדמה ומתיחת פנים לבניין שתעלה את ערך הנכס שלהם.הקבלנים המבצעים יקבלו זכויות בניה שיאפשרו להם להרוויח בצורה ניכרת, והמדינה תרוויח חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה ללא הוצאת כספים מאוצר המדינה.



תמא 38 – לבדוק לפני שחותמים



תקנה תמא 38 הביאה להצפתו של השוק בקבלנים שונים המציעים תוכניות מגוונות ליישום התקנה. חברות בנייה רבות צמחו וקמו על בסיס התקנה, וכמו בתחומים רבים, גם בנושא תמא 38 יש לבדוק היטב כל עסקה לפני החתימה.החברות הרבות מבטיחות בדרך כלל אינספור הטבות ורווחים במטרה לשכנע בעלי דירות בבניינים משותפים המצויים באזורים יוקרתיים, לתום על הסכם.  ה ההצעות רבות ומגוונות וכוללת בדרך כלל הבטחה למתיחת פנים יסודית, חידוש שטחים ציבוריים ועוד הטבות רבות בנוסף לחיזוק הבניין כנגד רעידת אדמה כמובן.



ההבטחות מופלגות ורבות ובמקרים רבים, אכן מתבצעת עסקה מוצלחת וכל המשתתפים נהנים מהתוצאות של תמא 38. במקרים אחרים, משתבשת העסקה, והדיירים שקיבלו הבטחות רבות ומופלגות תמורת זכויות הבנייה על גג הבניין המשותף שלהם, מוצאים את עצמם חסרי אונים עקב הפרת ההבטחות על ידי הקבלן המבצע ואיכות ביצוע נמוכה מצד החברה המבצעת.



תמ"א 38 – ליווי משפטי צמוד



הם החלטתם במשותף עם שאר דיירי הבניין ליישם את התקנה ולחתום עם אחת החברות הייעודיות, מומלץ מאוד לקבל ליווי משפטי צמוד בעת חתימת ההסכם ומאוחר יותר בעת ביצועו. רצוי להתייעץ עם עורך דין לפני חתימת ההסכם על מנת לוודא שההסכם תקין ובטיח את כל הזכויות שלכם והסעד המשפטי במידה והחברה המבצעת לא עומדת בהתחייבויות שלה.



אם חתמתם הסכם עם קבלו משנה העובד בשיטת זכיינות עם אחת החברות הגדולות המבצעות שיפוצים על סמך תמא 38, חשוב מאוד לערוך מחקר מקדים רציני אשר יספק לכם את כל המידע על החברה. ביצוע שיפוץ באמצעות תמא 38 יכול להוות פרויקט מוצלח מאוד אשר יעלה את ערך הנכס שלכם בצורה ניכרת, וחשוב מכך יספק לכם הגנה מפני רעידת אדמה.



 


שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן