ועד בית: חיצוני או מקומי?

 

דיירים רבים נתקלים תכופות בדילמה האם עדיף לשכור חברת ניהול בתים, או דווקא להטיל יהבם על ועד בית המורכב מדיירי הבניין, כפי שמקובל לרוב. ובכל זאת, אולי כדאי לשנות את החשיבה ולשקול שכירת שירותים חיצוניים? הבה ונבחן שיקולים שונים לעניין זה.

בתים מודרניים דורשים פתרונות מודרניים

הבתים של היום משולבים בטכנולוגיות המאפשרות מידה רבה יותר של ביטחון ונוחות, מלבד חדרי לובי יוקרתיים, אנו מדברים גם על רצפות שיש מעוצבות, מראות גדולות, מעליות, אינטרקום וידיאו, מערכי אבטחה שונים ועוד. לוועד הבית בימינו ישנן מטלות רבות יותר, ולא כמו בימים עברו, בהם וועד הבית עסק בעיקר בענייני ניקוי של גרם המדרגות וגביית תשלום מהשכנים. בניין מתקדם דורש גם ניהול מתקדם וחכם.

ניהול בלתי הולם של ענייני האחזקה השונים בבניין עשוי לפגוע הן בנוחות החיים והן בשווי הנכס – וזוהי הרי סיבה מספקת להפקיד את ניהול הנכס בידיו של גורם מקצועי ולהעביר אליו את האחריות על טיפול ותחזוקה שוטפים במקום.

מספר הדירות במבנה

בשנים האחרונות אנו עדים לתנופה עצומה בהקמת בנייני המגורים בישראל, מסיבות שונות ורבות. בכל בניין כזה, ישנו מספר רב של דירות מכפי שהיה מקובל בעבר. על כן, ועד בית רגיל שהספיק לבניין קטן בעל 8 או 6 משפחות, אינו מסוגל לבצע עבודה ראויה כאשר מדובר בעשרות רבות של דירות. על-מנת למנוע קשיים, חוסר הסכמה וחוסר יכולת לנהל בניין של עשרות דירות, עדיף לשכור שירותי של ועד בית חיצוני, שיהיה מסוגל להוביל את התהליכים הדרושים באופן מקצועי המגובה בניסיון.

גבייה וניהול כספים

אחזקת מבנים יקרים וגדולים עולה בהתאם. בעוד שבעבר הצליחו ועדי בתים של בניינים רגילים להסתדר עם תקציב חודשי של מאות שקלים, הרי שלבניין רגיל זה לא מספיק, כאשר ניהול תקציב חודשי של 10,000 שקלים לפחות הופך להיות מורכב יותר. גביית דמי וועד, הקצאת כספים לתחזוקת הבניין , טיפול בסרבני תשלום ועד בית, והצגת ספרים ומסמכים רלבנטיים לרשויות המס אלו הן חלק מהמטלות הנדרשות על-ידי הנהלת הועד ועדיף שיבוצעו על-ידי חברת ניהול נכסים, שתספק מענה יעיל, משתלם ופשוט אשר יהיה מוסכם על כלל הדיירים ולאפשר בכך שמירה על שלום בית.
 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן