התמודדות עם בעיות קרקע ומזיקים

 

איך מתמודדים עם בעיות קרקע ומזיקים? כיצד תוכלו למצוא את הפתרון הטוב ביותר לגינה או לשטח החקלאי שלכם? ומדוע חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום? כל הפרטים במאמר הבא.

 

מצבה של הקרקע, רמת הדחיסות שלה, כושר החזקת המים והניקוז כל אלו ועוד משפיעים על בריאות הקרקע והצמחים. זאת לצד היבטים כימיים של הקרקע כמו למשל רמת ה- PH, מלחים, זמינות של חומרים מזינים ועוד. כאשר הקרקע אינה מאוזנת הדבר ישתקף בבריאות היבול או הצמחים ובמידת הרגישות שלהם למזיקים.

 

אסטרטגיות לטיפול בבעיות קרקע, לא חסרות

ישנן מספר אסטרטגיות אשר יסייעו לכם לשפר את בריאות הקרקע ולהתמודד עם בעיות שונות בהצלחה. השלב הראשון הוא לפנות לאגרונום מקצועי לקבלת יעוץ גינון או לחלופין לעבור קורס גינון שנותן פתרונות לבעיות עמן אתם מתמודדים. אם בכל זאת תרצו לטפל בגינה עם מעט "עזרה ראשונה" הנה כמה טיפים:

 

התמודדות עם בעיות קרקע

כדי לשפר את בריאות הקרקע עליכם להגדיל את החומר האורגני באדמה. פעולה זו תסייע לשנות את מבנה הקרקע, תספק מזון עבור חיידקים שנמצאים בקרקע והם בתורם יפעלו ליצור חומרים מזינים עבור הצמחים. הוספת חומרים אורגנים כמו קומפוסט או דישון האדמה על ידי חומרים ייעודיים זו צריכה להיות האסטרטגיה העיקרית שלכם, במידה וברצונכם לשפר את איכותם של הגידולים.

 

התמודדות עם מזיקים

ישנן כמה וכמה דרכים להתמודד עם מזיקים. אך קודם כל מומלץ להתייעץ כמובן עם אגרונום מוסדי, במיוחד אם מדובר בגידולים חקלאיים. גם אם ברצונכם להתמודד עם מזיקים בגינה הפרטית שלכם, כדאי להזמין איש מקצוע מומחה שיוכל לספק יעוץ, לראות מי הם אותם המזיקים שחלשו על הגינה שלכם ולספק המלצות נקודתיות. ישנם כל מיני חומרים שעוזרים לטפל בבעיית המזיקים, וישנן אף שיטות אורגניות וביולוגיות לעשות זאת. לפני שאתם עושים כל פעולה שהיא, בין אם היא אורגנית ובין אם התנסות במוצר חדש שעלה למדפים, כדאי שתפנו לייעוץ ותוודאו שאכן זו בחירה מתאימה עבורכם מכל הבחינות.

 

נכתב על ידי נועה בן ארי בשיתוף עם אהרון ברגר, אגרונום.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן