השקעות נדל"ן בישראל – ההיגיון הכלכלי והאפשרויות השונות:

 

בעלות על דירה להשקעה הייתה מאז ומעולם משאת הנפש של אזרחים רבים במדינת ישראל. השקעה בנדל"ן מסוג זה נחשבת בטוחה וגם נשמרת לדורות הבאים. המחירים של דירות בישראל השתנו עם השנים בעקבות תנודות בכלכלה המקומית והעולמית ושינוי ערך המטבע והאינפלציה. בשנים האחרות יש עלייה קבועה והדרגתית במחירי הדירות בארץ והמעבר למרכז, אך לא רק.

לעלייה בביקוש לדירות חדשות ולהשקעות נדל"ן בישראל יש מספר סיבות עיקריות:

 

  1. ריבית: התשואה שאתם מקבלים על הכסף שלכם שמופקד בבנק היא כמעט אפסית. הרצון לחפש השקעות אלטרנטיביות שיניבו תשואה גבוהה יותר, כמו נדל"ן לדוגמה מאוד קורצים לישראליים שיש להם כסף בצד. כיום הריבית בשווקים השונים היא כמעט אפסית, דבר אשר דוחף משקיעים רבים לקנות דירה להשקעה ומוביל לסוג של "בועת נדלן" שעלייה נפרט בהמשך.
  2. עלייה ומשקיעים זרים: משקיע זרים בישראל פטורים מתשלום מס שבח החל על המוכר ומס רכישה החל על הרוכש. משקיעים זרים מגיעים לארץ מצרפת, רוסיה, ארה"ב וממדינות רבות נוספות. הם מגיעים עם אירו או דולרים ויכולים להרשות לעצמם לרכוש דירות גם במחירי הנדל"ן הגבוהים יחסית בארץ. העולים או המשקיעים ברובם הם יהודים עם זיקה למדינה ודאגה באזורים שבהם הם חיים בעקבות קולות גוברים נגד יהודים. העלייה לישראל צפויה להתגבר בשנים הקרובות וכנראה גם תמשיך לגרום לעליית מחירים באזורי ביקוש בישראל.  
  3. התא המשפחתי: בישראל קיים ביקוש כמעט לכול סוגי הדירות, בין אם מדובר בדירות גדולות של 4-5 חדרים ודירות קטנות של 1-3 חדרים. הביקוש הגבוה נובע בעיקר משינויים בתא המשפחתי. בין אם זה שיעור הגירושין שעלה שמביא איתו את המשפחות החד הוריות, ובין אם בעקבות עלייה בקצב הילודה ובמספר המשפחות מרובות הילדים. כול אלה ועוד מביאים לביקוש הולך וגובר לדירות חדשות בישראל.
     

בועת נדל"ן

בועת נדל"ן היא בועה כלכלית אשר עשויה להופיע בשווקי נדל"ן שונים בארץ או בעולם. כשמדברים על בועת נדל"ן, מתכוונים לעלייה משמעותית שמתרחשת בקצב מהיר במחירי הנכסים במדינה מסוימת, אשר יכולים להגיע לשווי מוערך שאינו ריאלי ביחס למצב במשק. במקרה בו מתפוצצת בועת נדל"ן, דבר אשר כבר קרה לא מעט פעמים בזמנים המודרנים, היא תביא איתה לירידת מחירי הדירות בצורה כזאת שאפילו תשלום החזר המשכנתא עשוי להפוך לגבוה יותר מסך ערך הדירה.

 

בישראל קיימים כמה סוגי השקעות נדל"ן:

נדל"ן פרטי:
מדובר על רכישת דירות חדשות להשקעה והשכרתה לאנשים שיתגוררו בה. ברכישת נדלן פרטי אין מע"מ כמו בעסקאות נדל"ן משרדי או מסחרי. השקעה בנדל"ן פרטי נחשבת כבטוחה יותר שכן רק צריך שוכר טוב לזמן ארוך, אך מצד הקונה – נדל"ן פרטי יהיה בדרך כלל יקר יותר ויניב תשואה נמוכה יותר מהאפיק העסקי-מסחרי.

נדלן עסקי-מסחרי:
אפשר לחלק את סוג ההשקעות האלה לשניים. העסקי-משרדי מתייחס רק למשרדים, קנייה או השכרה והשני מתייחס לנדל"ן מסחרי, עסקים, חניות וכדומה. להשקעה בנדל"ן מסוג זה יתרונות רבים. בשוק יש ביקוש גדל ועולה של משרדים וחנויות ובדרך כלל יש חברות שמנהלות את הנכסים האלו עבור הרוכשים. משקיעים רבים הבינו את הפוטנציאל בהשקעה של נדל"ן עסקי, אך תחום זה אינו מתאים לכול אחד ודורש ידע מקדים.
 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן