הרחקת יונים בבניין משותף: אלו האמצעים העומדים לרשותכם

המרחב העירוני הוא גן עדן ליונים המספק להן את כל מבוקשן: תבליטי מבנים המעניקים קרקע לדרוך עליה וללא כל חשש מפני טורפים כגון חתולי הרחוב, גגות מבנים ובהם פאנלים סולריים המתפקדים כקורת גג המגנה מפני השמש הקופחת או הגשמים העזים, שאריות מזון המצויות בפחים, במדרגות ובפארקים; כל אלו ועוד הפכו את היונים לבעיית תברואה ראשונה במעלה ובערים רבות ברחבי העולם.

 

אך מדוע שנראה בהן כבעיית תברואה מלכתחילה?

ובכן, על אף שהן זכו למוניטין מחמיא כבעלות הכנף הנושאות במקורן ענף עם עלה של זית, הרי שיונים נושאות עמן נגיפים החושפים את דיירי הבניין למחלות נגיפיות כגון דלקת קרום המוח. הן גם נחשבות לגורם משמעותי בהיתכנותן של אלרגיות הנגרמות מנוצותיהן וכן מפטרייה המשגשגת על צואתן ושנשאת בקלות באוויר.

כל אלו ועוד, מצריכים מדיירי הבניין לנקוט בפעולה יזומה ויפה שעה אחת קודם. אולם אילו צעדים עומדים לצידם של הדיירים? במאמר שלפניכם, נמנה את האזורים המועדים לפורענות ואת דרכי הפעולה.

 

מרפסת השירות של הבניין

מרפסות השירות של הבניין המשותף הן המקום הראשון להתחיל בו במלאכת הרחקת היונים. מומלץ לקרוא לאיש מקצוע בתחום לצורך ביצוע המלאכה.

מרפסות השירות מעניקות ליונים מחסה נהדר מפני השמש והגשם, וזהו מקום ובו נטייתן היא גם לבנות קן ולהטיל ביצים (אלמנט נוסף אשר עלול להוביל להיתכנותן של כיני יונים).

לצד העובדה שצואת היונים גורמת לנזק אדיר לבגדים, הרי שהיא גם עלולה לעודד תהליכי קורוזיה למעקה הבטיחות ולהוביל לבעיות תברואתיות שונות.

מדובר בבעיה אותה ניתן לפתור ביום עבודה אחד, ובאמצעות התקנתה של רשת נגד יונים. הרשת נפרסת לאורכו של המבנה בקו האחיד של מרפסות השירות, ובכך חוצצת בין היונים לבין מסתור הכביסה של הדיירים.

 

גג המבנה והפאנלים הסולריים

הפאנלים הסולריים כאמור, מהווים קורת גג עבור היונים, ולכן חשוב לבחון כיצד ניתן להרחיקן מן האזור באופן הרמטי.

גם במקרה זה, מרחיק היונים מקצועי ישתמש ברשתות יונים שיותאמו למידות הפאנלים ויחסמו את דרכן אל חלקם התחתון של הפאנלים.

כדאי לדעת שצואת היונים יכולה לעודד קורוזיה בפאנלים הסולריים ובכך לגרום לתקלות באספקת המים החמים ולנזקים הנאמדים באלפי שקלים.

את גג המבנה, יעטרו מרחיקי היונים בדוקרנים אשר ימוקמו בדפנות המבנה, ובכך ימנעו מן היונים למצוא קרקע יציבה לדרוך עליה.

 

תבליטים ופתחי אוורור

במבנים רבים, ובעיקר וותיקים, ישנם תבליטים דקורטיביים בחזיתות הבניין וכן פתחי אוורור שונים. עבור היונים מדובר באלמנטים נהדרים המאפשרים להן לעמוד בצידי המבנה באין מפריע.

באמצעות עבודה בגובה ושימוש בעזרים מקצועיים שונים, ניתן להתקין דוקרנים נגד יונים וסליל קפיץ נגד יונים אשר ימנע מבעדן לדרוך אל אותם התבליטים, ולהטיל את צואתן בסביבות המבנה. פתחי האוורור ייחסמו באמצעות התקנת רשת יונים המותאמת במדויק לממדי הפתח.

עם סיום שירות זה, גם הבניין המשותף שלכם ייהנה מסביבה נטולת יונים ונטולת מפגעים תברואתיים.

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן