הזמנת ביקורת מבנים לפני קניית דירה

 

לא ניתן להשוות רכישה של דירה לשום רכישה אחרת שמגיעה לפניה או אחריה. דירה איננה בגד וגם לא מכונית. זוהי הרכישה הכי יקרה וחשובה שלנו בחיים, ולכן אי אפשר לוותר על בדיקה מעמיקה של הנכס החשוב הזה. איך בודקים את הדירה כדי שניתן יהיה להשלים את הרכישה ללא חשש? ניתן לעשות זאת באמצעות ביקורת מבנים קפדנית.

זה לא המקום לחסוך

רכישה של דירה כרוכה בהוצאת כסף רב – למוכר הדירה (קבלן או אדם פרטי), לעיתים למתווך וגם לעורך הדין המלווה את העסקה. המחשבה שלא כדאי להוציא כסף על בדיקת מצבה של הדירה איננה רק קצרת רואי, אלא לעיתים גם מסוכנת ממש. ביחס לעלות הדירה, עלות הביקורת בטלה בשישים. מי שינסה לחסוך עלול לשלם ביוקר, ובמאמר זה נסביר מדוע.
לא כל ליקויי הבניה ולא כל הנזקים גלויים לעין בלתי מיומנת. נחוצה עין בוחנת, לעיתים גם מכשור מיוחד וידע מקצועי כדי לדעת בדיוק מהו המצב של הדירה, הקירות, מערכת החשמל והאינסטלציה. מסתבר שאפילו דירה חדשה לחלוטין עשויה לכלול ליקויים שונים שמקורם בשלב כזה או אחר של הקמת המבנה. ויתרתם על ביקורת מבנים? בסופו של דבר אתם משלמים במיטב כספכם בעבור נכס פגום, והתוצאה – כשהנזק יתגלה, תיקון הנזק והשיקום עלולים להיות יקרים פי עשרות מונים.

לקבלן יש אחריות

קשה ואפילו כמעט בלתי אפשרי למצוא כיום דירה (אפילו חדשה) שתהיה לחלוטין חסרת פגמים או ליקויים. לקבלן אין שום אינטרס לבדוק לעומק את מצבה של כל דירה שהוא מוכר, לטובת תיקון יזום של ליקויים. אין זה עניין נדיר שבמהלך הבניה הוקם קיר שאיננו ישר לחלוטין, שהונחו מספר מרצפות באופן בלתי מושלם, שלא הוקמו כל פתרונות האיטום המלאים וכיוצא באלה. לא בדקתם את מצב הדירה לפני הרכישה? אתם עלולים להפסיד את זכותם לתיקון כל הליקויים בהתאם לאחריות הקבלן. טווח האחריות מוגבל בזמן. בנוסף, כדאי לחייב את הקבלן לבצע את כל התיקונים לפני האכלוס. זה קל יותר, מהיר יותר ובמיוחד – נוח יותר. תיקון של ליקויים בדירה מאוכלסת, מרוהטת ומיושבת מקשה על הקבלן ומקשה על הדיירים.

למנוע אי נעימות

רוצים לדעת באמת מהו מצבה של הדירה שאתם מעוניינים לקנות? רוצים להימנע מאי נעימות רבה בשלב מאוחר יותר? הזמנת ביקורת מבנים לפני קניית דירה חדשה או מיד שניה תאפשר לכם להיכנס לבית מושלם. הבדיקה המקצועית מלווה בקבלת דו"ח מפורט שניתן להגיש לקבלן, למוכר הדירה ואפילו לבית המשפט, אם המצב מגיע לכדי תביעה.
 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן