גם בחורף: טיפים לגינה מעוצבת

 

רבים אינם יודעים זאת אבל הזמן בו הכי משתלם להקים גינה חדשה הוא דווקא בחורף. בעונה זו של השנה הגננים אינם עמוסים בעבודה, ניתן בהחלט להשיג בקלות ריהוט גן במחירי מבצע וישנם מספיק ימי שמש כדי שתוכלו ליהנות מהתוצאה. נשמע הגיוני? לפניכם כמה טיפים שיאפשרו לכם להקים גינה מעוצבת מאפס או לשדרג את הגינה הקיימת שלכם.

תכננו

 

כולנו היינו רוצים שהצמחים והפרחים בגינה יצמחו להם באופן ספונטני מבלי שנצטרך להתאמץ. אולם גינה מושקעת ומעוצבת צריכה להיות מתוכננת עד לרמת הפרט הקטן ביותר. שלב התכנון דורש מכם להגדיר קודם כל את הייעוד של הגינה. האם היא תהיה גינת נוי? האם נרצה לשתול בה ירקות, צמחי תבלין או עצי פרי? האם הגינה מיועדת גם לאירוח? האם נרצה יותר משטחי דשא? ועוד.

כמו כן יש להתחשב בתכנון בכמות השמש, כיווני האוויר של הגינה, תנאי השטח, מיקום גיאוגרפי ואופי המשתמשים.

 

זמנית או על זמנית?

 

ישנם סוגים שונים של צמחים והם מתחלקים לשני סוגים עיקריים: צמחים זמניים (עונתיים) וצמחים על זמניים (רב עונתיים). ההמלצה הכי טובה היא לבחור בצמחים שצומחים בכל עונות השנה, כך תחסכו לעצמכם זמן עבודה יקר על תחלופה עונתית. כשאתם מעצבים גינה בחורף קחו בחשבון שישנם צמחים שלא מומלץ לשתול בעונה זו של השנה, שכן אולי יהיה להם קשה יותר להיקלט באדמה בעונה זו.

 

אדמה או אדניות?

 

למה לא לשלב בין שני העולמות? אפשר לשתול צמחים על זמניים באדמה וצמחים עונתיים באדניות. כך תוכלו להכניס קצת צבע ולחדש את הפרחים בעונות המתחלפות בקלות.

 

פיקוח על עבודת הגינון

 

אם שכרתם קבלני גינון כדאי מאוד לוודא גם שאתם שוכרים איש מקצוע שיבצע פיקוח גינון. פיקוח גינון זהו תחום רלוונטי בעיקר אם אתם מתכננים גינה ציבורית, מוסדית או קיבוצית. למפקח יש את כל הכלים הנחוצים כדי לוודא שהגינון נעשה כראוי וגם להמליץ על עבודת התחזוקה הנדרשת. שירותי פיקוח מאוד נדרשים כדי לדעת שההשקיה מתבצעת כראוי, שהגיזום מתבצע על הצד הטוב ביותר, שהקרקע מדושנת, שהעבודה מתנהלת בצורה בטוחה ועוד.

 

 

נכתב בסיוע אהרון ברגר – אגרונום לחצו לפרטים>> מנהל פורום גינון פורטל בתים.

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן