גיזום עצים לקראת החורף

הרוחות החזקות שמאפיינות את עונת המעבר ותחילת החורף יכולות לגרום לנזקים רבים, במיוחד כאשר ישנם עצים בסביבה. עצים שקרובים לקווי חשמל יכולים לגרום לנזקים, מה גם שענפים עלולים להישבר או אפילו גזע העץ וכך לגרום לנזק לרכוש ובמקרה קיצוני גם לסכן חיי אדם. לכן גיזום העצים בזמן הוא הכרחי. יחד עם זאת חשוב לדעת כיצד לעשות זאת נכון, על מנת שלא לפגוע בעצים עצמם, לשמור עליהם חיוניים ובריאים ולהאריך את חייהם באמצעות הגיזום.

 

החשיבות של גיזום נכון

לעצים שסביבנו יש ערך רב לאיכות חיינו, עבורנו הם כמו אוויר לנשימה, תרתי משמע. מלבד חמצן העצים מספקים לנו צל, מקררים את האוויר, תורמים לתחושת הרוגע והאווירה ומוסיפים לנו המון ירוק לעיניים. כאשר גוזמים עצים חשוב מאוד לעשות זאת בצורה נכונה ולהזמין אנשי מקצוע שמבינים בנושא, כך שנוכחותם של העצים תהיה בטיחותית אך הם עדיין יישארו כמה שיותר חיוניים וימשיכו לתרום לנו. אם המטרה שלכם היא לגזום את העצים בבית הפרטי שלכם, תוכלו לעבור קורס גינון מזורז העוסק בתחום, או לחלופין לפנות לאגרונום ולקבל יעוץ גינון כדי להבין מתי הזמן הנכון לגזום וכיצד.

 

טיפים בגיזום

ראשית יש לגזום את העצים בהתאם לתפקיד שלהם: יש עצים שמשמשים לצל, אחרים לנוי, יש עצים שמספקים הגנה מפני רוח ועוד. כמו כן לפני גיזום חשוב להבין את מחזור החיים של העץ כדי לדעת מתי הזמן הטוב ביותר לגזום אותו ואיך. מחזור החיים כולל הזדקנות והתנוונות באופן בלתי נמנע, במקרים אלו העצים מהווים סכנה כי הם עלולים להישבר ולהתהפך. לכן מטרת הגיזום היא למנוע זאת. כאשר גוזמים עצים צעירים יש לעשות זאת במטרה לעצב ולחזק את העץ ולמנוע בעיות עתידיות. יש לעשות זאת תוך התייחסות למין העץ, סוגו, מיקומו, מצבו ועוד. גיזום עצים בינוניים ובוגרים כבר דורש מיומנות רבה, כאן כבר מאוחר לעצב את העץ ולרוב הגיזום נעשה במטרה למנוע התהפכות או שברים, ליצור מרחק מקווי חשמל, לחדש צמיחה וחיוניות וכן הלאה.

 

 

יש לציין שעבודת גיזום צריכה להיעשות במקצועיות ומיומנות על ידי איש מקצוע בעל הכשרה לעבוד בגובה וניסיון בתפעול הציוד. רוצים לעשות זאת בעצמכם? מומלץ שקודם כל תלמדו על הנושא ותרכשו את כל הידע הדרוש.

 

 

נכתב בסיוע אהרון ברגר, אגרונום, מנהל פורום גינון פורטל בתים.

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן