גביית ועד בית – איך מנהלים נכון את הפן הכלכלי בבתים משותפים?

ועדי בתים סופגים המון תלונות על ניהול לקוי של כספי ועד הבית, לעיתים חוסר שביעות הרצון בא לידי ביטוי גם בהגשת תלונות למפקח על רישום מקרקעין ויכול אף להרחיק עד לפתיחת הליך משפטי. ניהול כספי ועד הבית זהו נושא מורכב, ולא תמיד ועד הבית, אשר פועל בהתנדבות, יודע כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

כיצד לנהל את הכסף טוב יותר?

ועדי בתים נושאים בעול הניהול, וגביית ועד בית היא חלק בלתי נפרד מהתפקיד. לא תמיד ועדי בתים, אשר אין להם ניסיון קודם בנושא, יעבדו בצורה מסודרת, מה שיבוא לידי ביטוי באי סדרים. אין זה אומר שהם אינם פועלים בהגינות וביושר, אלא רק שהניהול עצמו אינו יעיל ומסודר. כדי להפוך את תהליכי הגבייה וניהול הכספים לכמה שיותר מסודרים ושקופים מומלץ ורצוי לשלב תכנה לגביית ועד בית ולעבוד יחד אתה.

 

כאשר מנהלים כספים, חשוב לעבוד מסודר

כדי להתנהל נכון על ועד הבית להנפיק קבלות, להוציא חשבוניות, לגבות תשלומים בצורה מסודרת, להכין דוחות של הוצאות והכנסות, לנהל את חשבון הבנק של הבית המשותף, ולהציג את כל הנתונים לשאר הדיירים שבחרו בו כדי לייצג אותם. גם אם הדבר נעשה בהתנדבות, עדיין חובה להיות מסודרים ותכנה לניהול בניינים היא בדיוק מה שצריך כדי לפעול בצורה כמה שיותר מסודרת ולוודא שכולם יהיו מרוצים.

 

כיצד תכנה לגביית ועד בית תעזור?

כולנו יודעים עד כמה אוטומטיזציה יכולה לעשות פלאים ולהפוך את הניהול וההתנהלות להרבה יותר פשוטים. אם רוצים לשמור על הסדר ולמזער את אי הסדרים, כמו גם לנהוג בשקיפות מול הדיירים, אפשר פשוט לעבוד עם תכנה מקצועית שיכולה לתת מענה נרחב לכל נושא הגבייה. תכנת ניהול מקצועית עם מערכת גבייה מתקדמת יכולה להפוך את הפן של הניהול הפיננסי להרבה יותר פשוט. תכנה שכזו מציעה לכם המון פתרונות בתחום של הגבייה כמו למשל סליקת כרטיסי אשראי ישירות מהמערכת, שליחת בקשות תשלום ב- SMS, הפקדות דיגיטליות של שיקים ישר לחשבון הבנק, הקמת הוראות קבע, שליחת אישורי תשלום לדיירים ועוד אפשרויות שיהפכו את הניהול הכספי לפשוט הרבה יותר.

 

לסיכום, ככל שתשלבו יותר כלים מתקדמים בניהול, כך הוא יהיה מיטבי, אי הסדרים ייעלמו והדיירים יהיו מרוצים.

 

המאמר נכתב ע"י נועה בן ארי בשיתוף OXS תוכנה לחברות ניהול

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן