איך תצלחו תהליך של שיפוץ בניין מגורים בצורה הטובה ביותר?

אם הבניין שלכם עתיד לעבור שיפוץ, כדאי שתשימו לב לפרטים חשובים הקשורים לתהליך השיפוץ וזאת על מנת שהוא יתחיל ויסתיים בהצלחה. כאשר מתכוונים לשפץ את הבניין, הדבר כולל את חיזוקו של המבנה, את החלפת התשתיות (חשמל, מים, מערכת מיזוג אוויר וכו'), הוספת אלמנטים ועוד.

אז מאיפה מתחילים? ואיך הופכים את התהליך לפחות מורכב ומסובך? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

הסכמה לשיפוץ הבניין

אם אתם מתגוררים בבניין משותף והשגתם את הסכמתם של שאר הדיירים, אתם על הדרך הנכונה. זאת משום ששיפוץ לא ייצא לפועל, אם לא תהיה הסכמה משותפת של כל הדיירים. יש כל כך הרבה יתרונות בשיפוץ של בניין משותף בהם, שיפור נראות פנימי וחיצוני של הבניין, העלאת ערכו של הבניין, שיפור איכות החיים וכו'.

לפני שיוצאים לדרך, לאילו דגשים מומלץ לשים לב?

כינוס ישיבה עם השכנים והשגת האישורים המתאימים – יש להחתים את כל הדיירים על בקשת אישורי בנייה. יש לבחור נציגים שיתחילו את התהליך מול הגופים המתאימים. רק שיושגו האישורים, תכנית השיפוץ תוכל לצאת לפועל בצורה מוצלחת.

תכנון נכון ומדויק – עליכם לבחור קבלן שיפוצים מתאים וכמו כן גם להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לעבודת השיפוצים בהם, מהנדסים, אדריכלים שיהיו אמונים על תכנון אדריכלי של הבניין, קונסטרקטורים, מעצבי פנים וכו'. בשיתוף כל אנשי המקצוע שהוזכרו לעיל, תוכלו לבצע את עבודת התכנון בצורה מושלמת. אגב, אתם גם תצטרכו אותם על מנת להכין תכנית הנדסית מקצועית. הדבר יסייע לכם לקבל אישור נדרש לעבודות השיפוצים.

קבלן רשום – אל תיקחו כל קבלן שתמצאו לפרויקט השיפוץ של הבניין. מומלץ לבחור בקבלן שהינו רשום בפנקס הקבלנים, שיש לו לפחות 5 שנות ניסיון (ובעיקר ניסיון בשיפוץ בנייני מגורים) וכמו כן שיש עליו המלצות. ערכו סקר שוק, שקללו את הנתונים ובחרו עם איזה קבלן לעבוד.

חוזה – עליכם לחתום על חוזה עם הקבלן. בחוזה יופיעו נתונים לגבי מועד תחילת השיפוץ, מועד סיום השיפוץ, שימוש בחומרים ואביזרים לשיפוץ, שעות עבודה ועלויות. מומלץ להיעזר בעורך דין לשם כך. זה יכול לעבור על החוזה ועל הסעיפים ולבדוק שאין פרצות שעשויות לבוא לרעתכם.

תשלומים – על מנת להבטיח את עבודתו התקינה של הקבלן, מומלץ לעבוד בשיטה של תשלומים. הכוונה היא שאתם מסכמים עם הקבלן, שלאחר כל שלב שיבוצע בהצלחה, הוא יקבל חלק מהתשלום המגיע לו. אל תעשו את הטעות ותשלמו לקבלן את כל הכסף בתחילת העבודה או בסופה.

ביטוחים – רצוי מאוד לעבוד עם קבלן שיש ברשותו ביטוח אחריות מקצועית. כך במידה ונגרמו נזקים במהלך השיפוץ, הוא יישא אחריות. כמו כן, ביטוח כזה מבטיח גם כיסוי לעובדים שלו.

לסיכום

כאשר בוחרים לבצע עבודת שיפוצים מכל סוג (קטנה או גדולה, לבניין או לדירה פרטית), מומלץ לשים לב ולבדוק את כל הפרטים וכך למנוע בעיות.

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן