איך לנהוג במקרה של סכסוכי שכנים

 

במדינת ישראל סכסוכי שכנים בבית המשותף אינם חריגים, ישנם אף מקרים קיצוניים שמגיעים למשטרה ולבית המשפט. הסכסוכים הנפוצים עוסקים בהצבת הפרדה או גדר, בניית מרפסת שמפריעה לשכנים, נזילות לא מטופלות שגורמות לרטיבות ועוד.

למרות שהסיבות לסכסוכי שכנים רבות ומגוונות, לא כל אחד יכול להתנהל כרצונו ולא פעם המריבות מתגלגלות לבית המשפט על מנת לקבל הכרעה. כמובן שבמצב האידאלי היה מוטב להימנע מסכסוכים ולהגיע להסכמות, אך אם הסכסוך כבר נמצא בעיצומו והצדדים לא מצליחים להגיע לפשרה, אלו הטיפים שיעזרו לכם לנהל את הסכסוך בצורה חכמה.

 

סכסוך בבית המשותף – כך תפעלו

במידה ואתם מעורבים בסכסוך או שאתם מודעים לסכסוך בין שכנים בבית המשותף, חשוב מאוד לוודא שהסכסוך מנוהל בצורה חכמה מכל ההיבטים, גם המוסרי וגם המשפטי. כאשר הסכסוך לא מצליח להגיע לכדי פתרון, ברוב המקרים, השלב הבא יהיה לפנות לרשויות החוק ולכן מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ולו מומחיות בנושא. עורך דין שמתמחה בסכסוכי שכנים יכול לבדוק את הסוגיה ולייעץ לגבי דרכי הפעולה הרצויות בהמשך הדרך. במקרים מסוימים עורך הדין יצליח לגשר בין הצדדים בעוד שבמקרים אחרים יהיה צורך להיכנס להליך משפטי כדי לקבל את הפתרון מידי גורם הבקיא ברזי החוק, שבחן את כל הטענות והראיות בתיק בכובד ראש והגיע להכרעה הוגנת.

 

כיצד חברת ניהול יכולה לעזור?

חברת ניהול ואחזקת מבנים היא גורם חיצוני לבניין ולכן לא פעם תפקידה הוא לסייע לבתים משותפים ולגשר על סכסוכי שכנים. חברות הניהול הוקמו על מנת להחליף את וועד הבית המסורתי ולעזור בכך לבתים משותפים להתנהל בצורה טובה ויעילה יותר. מעבר לניהול ועד בית, חברת הניהול משמשת כגורם בעל ראייה אובייקטיבית שיכול לגשר על מחלוקות בין דיירי הבניין ולהציע פתרונות ישימים ואפילו יצירתיים במקרים של סכסוכים בין שכנים.

 

ישנן דרכים רבות להתגבר על סכסוכים, מה גם שהחוק מסדיר את הנושא ומאגד תחתיו תקנות וכללים שיובילו לפתרון. בכל מקרה מומלץ להיעזר בגורם חיצוני ובעל ניסיון בניהול ועד בתים, על מנת לפתור את הסכסוך בעדינות וכמה שיותר מהר.

 

 

המאמר נכתב על ידי נועה בן ארי בשיתוף חברת איזי האוס

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן