איטום גגות בבניינים משותפים

 

דמיינו שאתם גרים בבניין משותף בנוי היטב, מקום שאתם גאים לקרוא לו בית, ומוצאים את עצמכם מתמודדים עם מציאות לא נעימה של גג דולף. זו סוגיה שלצערנו תושבים רבים מתמודדים איתה. האמת המטרידה היא שאפילו הנזילות הקטנות ביותר יכולות להוביל לבעיות מבניות ובריאותיות משמעותיות כמו היווצרות עובש, קירות לחים ונזקי רכוש – מה שהופך את הבית הנעים שלכם לכאב ראש כלכלי.

 

חשיבות האיטום בבניין משותף

איטום בבניינים משותפים, כגון בתים משותפים או דירות, הוא בעל חשיבות עליונה ממגוון סיבות. אחד הנושאים המשמעותיים ביותר הוא הפוטנציאל לנזילת מים. ללא טיפול, זה יכול להוביל להיווצרות עובש אשר יכול להוות סיכונים בריאותיים חמורים לתושבים.

עם הזמן, חדירת מים עלולה לגרום לחומרים להירקב או להחליד, ולפגוע בחוזק וביציבות של הבניין. לכן, הצורך באמצעים יזומים, כגון גג אטום כראוי, אינו מוטל בספק. גג אטום היטב לא רק מגן על הבניין מפני נזקי מים, אלא גם תורם לאריכות ימים ולבטיחות הכוללת שלו.

 

סוגי איטום גג

בחירת שיטת איטום יעילה היא קריטית לשמירה על שלמות מבנה הגג בבניין משותף. שלושה סוגים נפוצים כוללים ממברנות ביטומניות, ציפויים נוזליים עמידים למים וציפויים צמנטיים.

ממברנות ביטומניות – פופולריות בשל עמידותן המוכחת. עם זאת, הם דורשים מגע מקצועי ליישום מושלם, ומפחיתים את הסיכוי לדליפות עתידיות.

ציפויים עמידים למים-  היא בעלת יתרון בשל היישום הקל וההתאמה שלה לסוגי משטחים שונים. החיסרון הוא שהם זקוקים לתחזוקה שוטפת, במיוחד בתנאי מזג אוויר קשים.

ציפויים צמנטים – מיועד בדרך כלל לאזורים שאינם חשופים לאור השמש או לבליה, מה שהופך אותם לפחות פופולריים עבור יישומי גגות. הבנת סוגים אלה יכולה לעזור להחליט על הפתרון הטוב ביותר עבור דרישת גג ספציפית.

 

איטום גג איסכורית בבניין משותף

בבניינים משותפים, איטום גג איסכורית צבר פופולריות בשל יתרונותיו הייחודיים. חומר האיטום נועדו לעמוד בחום הקיץ העז של ישראל ובחורפים הקרים, ומספק עמידות יוצאת דופן בפני תנודות טמפרטורה.

שיטה זו תורמת לאריכות ימים של גג האיסכורית, היבט קריטי עבור בניינים משותפים המאכלסים דיירים מרובים.

לא מדובר רק בציפוי, אלא בטכנולוגיית קירוי מפותחת שמפיחה חיים חדשים בתפקיד העתיק של הגגות – הגנה. והוא עושה זאת בצורה עמידה וחזקה.

 

בעיות גג נפוצות

בבניינים משותפים כגון בתים משותפים ודירות, יכולות לצוץ מספר בעיות גג נפוצות. אחת הבעיות השכיחות ביותר היא אריחים סדוקים או שבורים שיכולים לאפשר חלחול מים ולגרום לנזק משמעותי לאורך זמן. בעיה זו מתרחשת לעתים קרובות עקב תנאי מזג אוויר קיצוניים או בלאי פשוט.

בעיה נוספת היא מים שעומדים בגג הבית- מונח שבו מים מצטברים ונשארים על הגג במשך יותר מ -48 שעות. המצוקה שעומס מים זה מטיל על הגג עלולה לגרום לבעיות מבניות קשות ואף לקריסת גג.

 

היתרונות של איטום גג

איטום גג מגיע עם מגוון יתרונות יקרי ערך שיכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים בבניין משותף. גג אטום היטב מאריך משמעותית את תוחלת החיים של הגג.

איטום מגן על הגג – בעיקר מפני גורמים הרסניים כמו גשם, שלג והשמש הקשה בשיא הקיץ הישראלי, ובכך מפחית את הבלאי.

איטום מונע נזק מבני – לעתים קרובות אנו ממעיטים בערך כוחם ההרסני של המים עד שאנו רואים את העלויות הבלתי צפויות של נזקי מים.

ברגע שמים חודרים דרך סדקים לתוך הטון, הם גורמים לו להיחלש, מה שפוגע בשלמות המבנית של הבניין. איטום הגג שלכם עוזר להימנע מבעיות יקרות ומסוכנות.

 

עשה זאת בעצמך לעומת שירות איטום מקצועי

לעתים קרובות, התושבים שוקלים לקחת על עצמם את המשימה של איטום הגג עצמם כדי לחסוך בעלויות הראשוניות הכרוכות בשירותים מקצועיים. עם זאת, המורכבות הכרוכה באיטום גגות, במיוחד בבניינים משותפים, הופכת את ההתערבות המקצועית לחיונית ביותר.

איטום באופן עצמאי דורש רמת מיומנות גבוהה וכלים מיוחדים, אשר עשויים להיות זולים יותר בתחילה אך בסופו של דבר יכולים להיות יקרים עקב טעויות פוטנציאליות וחוסר יעילות.

מצד שני, איטום מקצועי מציע דיוק, מומחיות ועבודה מובטחת. טכנאים מיומנים מבטיחים שעבודת האיטום תהיה עמידה, יעילה ומתאימה לצרכים הספציפיים של המבנה.

 

 

שתפו באמצעות:

חיפוש מהיר:

לקבלת הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים בתחום

נא למלא פרטי התקשרות ובהקדם תקבלו הצעות מחיר מבעלי מקצוע מובילים.

נא לודא שבחרתם תחום ואזור מגורים
דילוג לתוכן