בחירת ועד בית

פורום פתוח בנושאים הנוגעים לניהול / אחזקת בתים, ועד בית, חברות ניהול וכו'.

בניהול יואב לוי - מנכ"ל משותף בחב' Easy House ניהול בתים.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv

נעול
אמיר חלמיש
הודעות: 4
הצטרף: 21/08/2023 - 12:03:35

בחירת ועד בית

שליחה על ידי אמיר חלמיש »

היה נוהג אצלנו שכל מי שמתנדב מציג מועמדותו
וכל בעלי הדירות מצביעים בעד,
3 המתנדבים בעלי מספר הקולות הכי גדול מהווים את הוועד.
זו שיטה שבה כל בעל דירה יכול להצביע בעד כל מועמד.
האם זה חוקי?
מה מקובל כיום עפ"י החוק של בתים משותפים?
מותר לבעל דירה להצביע רק פעם אחת עבור מועמד/מתנדב אחד? או שאפשר להצביע גם עבור יותר מועמדים?
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: בחירת ועד בית

שליחה על ידי razadv »

שלום רב,

לא ידוע על איסור הצבעה למספר מועמדים.
החשוב הוא - שהמועמד בעל הקולות הרבים ביותר - הוא שיזכה בבחירות.
לכן יש להעלות להצבעה בחירת כל מועמד בנפרד.

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
אמיר חלמיש
הודעות: 4
הצטרף: 21/08/2023 - 12:03:35

Re: בחירת ועד בית

שליחה על ידי אמיר חלמיש »

תודה רבה על התשובה.
עלתה שאלה כמה פעמים מותר לבעל זכות הצבעה להצביע?
מתשובתך אני מבין שאין מגבלה להצביע עבור כמה מועמדים שמתנדבים. ובלבד שעבור מועמד מסויים - בעל זכות ההצבעה רשאי להצביע רק פעם אחת. האם הבנתי נכון?
בתודה על הבהרתך.
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: בחירת ועד בית

שליחה על ידי razadv »

כל בעל זכות מצביע פעם אחת בעד כל נושא שהועלה להצבעה. הנושאים שעל סדר היום אמורים להופיע בהזמנה לאסיפה.
עם פתיחת האסיפה, מקריא יו"ר האסיפה את הנושאים שעל סדר היום וכך יודעים עבור איזה נושא מצביעים.

בהצלחה,

רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
אמיר חלמיש
הודעות: 4
הצטרף: 21/08/2023 - 12:03:35

Re: בחירת ועד בית

שליחה על ידי אמיר חלמיש »

כלומר אם יש כמה מתנדבים לשמש בועד, מעלים להצבעה שם אחר שם, ומצביעים פעם אחת לכל שם בנפרד.
ועוד קושי (כדי קצת לסבך): נניח שיש התנגדות לחלק מהמועמדים, האם אפשר לשאול בהצבעה: מי בעד, מי נגד ומי נמנע? והשאלה העוקבת, איך משכללית את התוצאות לגבי המועמדים? הנגד מתקזז מול בעד?
בתודה על הסבלנות. אנחנו בעלי דירות עם מטענים כבדים ומלחמה פנימית לא פשוטה של מסכת שקרים ומניפולציות מטורפות.
razadv
הודעות: 653
הצטרף: 11/01/2022 - 14:39:59

Re: בחירת ועד בית

שליחה על ידי razadv »

תשובותיי היו ברורות. כל אחד מצביע ולפי הרוב (51%) מתקבלת ההחלטה.
בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
נעול

חזור אל “פורום ניהול / אחזקת בית משותף”