כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • תיקון בעיית אינסטלציה בבית שכור
דף 1 מתוך 1

תיקון בעיית אינסטלציה בבית שכור

נשלח: 19/05/2010 - 23:00:59
על ידי simayamin
שלום,
אימי שכרה דירה במודיעין, בית משותף קומה שניה. מידי פעם הוצף מדיח הכלים מהביוב.
בבדיקה שעשינו עם קפיץ לשחרור סתימות אין סתימה בביוב של הבית. כנראה שהביוב עולה מהדירה למטה.
פנינו לועד הבית, שטוענת שזה בינינו לבין השכנה למטה.
פנינו לבעל הדירה שטען "אני נתתי לכם ביוב תקין זה לא מעניין אות",
שאלתי: האמנם? מי אמור לתקן את הבעיה של ביוב שעולה מלמעלה לדירה?
אודה לתשובה...

הערה: אימי נפטרה ואנחנו ממשיכים את השכירות. לא ברור בדיוק מה נכתב בחוזה אולם במעמד החתימה אמר בעל הדירה שכל מה שיתקלקל הוא אמור לתקן.

נשלח: 20/05/2010 - 16:08:36
על ידי naftali imber
סימה שלום:
אוי זה מסובך!
מבחינה משפטית מה שנאמר הוא הסכם, הסכם בעל פה אבל הסכם, הקושי הוא להוכיח שנאמר. חשוב מה כתוב.

גם מי אחראי על הביוב הוא קצת מסובך.
לפי החוק, כל מתקן או חלק מהמבנה המיועד לשרת לפחות את מחצית מהדיירים הוא רכוש משותף ועל וועד הבית לדאוג לתקנו.
אבל מה קורה עם יש מספר כניסות בבניין, האם אותו צינור אנכי המשרת רק את הדיירים שלאורכו הוא רכוש משותף, הרי הוא משרת רק חלק, אולי אפילו חלק קטן מדירות הבניין; או שנתבונן בו כחלק ממערכת הביוב הכוללת, המשרתת את כל הבית.
יש על זה פסיקות לשם ולכאן. הפרשנות המקובלת ביותר הוא שהצינורות האנכים המשרתים את הדירות הם חלק ממערכת משותפת, ושהביוב הפרטי נגמר במקום שהצינורות האופקיים מתחברים לאנכיים.

שיגעתי אותך? צר לי, הדברים לא תמיד קלים.

באשר לסתימה שלך, אני מנחש שהיא ממוקמת בנקודה כלשהיא מתחת לדירתכם או מתחת לדירה בקומת הקרקע. כאשר מהדירות שמעליכם מוזרמים יותר מים ממה שהסתימה מאפשרת לעבור הביוב עולה על גדותיו ומציף את המדיח.
את לא מדברת עם השכנה שמתחתיך? שאלי אותה אם יש לה בעיה של הצפות בכיורים או במקלחות, אם לא הסתימה היא בצינור האנכי בין 2 הקומות, אם גם היא סובלת מבעיה דומה הסתימה היא בתחתית הצינור האנכי.
בכל מקרה אפילו אינסטלאטור מתחיל יוכל לפתור את הבעיה. צריך רק קפיץ ארוך יותר מזה שאתם ניסיתם.

תיקון רדיאטור בבית משותף בירושלים

נשלח: 09/07/2010 - 01:08:21
על ידי משה רכמוט
שלום וברכה,
אני משכיר דירה בירושלים בבית משותף,
בבית זה ישנה מערכת חימום מרכזית על גז עם רדיאטורים בכל בית,
אם יש תקלה באחד מהרדיאטורים (נזילה הדורשת החלפה בעלות של למעלה מ-1000 ש"ח) מי אמור לשלם על התיקון?
אני או וועד הבית?

תודה מראש.