כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • האם שוכר שמחויב בחוזה השכירות לשלם ועד בית חייב בדמי ניהול?
דף 1 מתוך 1

האם שוכר שמחויב בחוזה השכירות לשלם ועד בית חייב בדמי ניהול?

נשלח: 25/04/2006 - 13:50:59
על ידי samiharar
שלום רב

אני שוכר דירה
בחוזה השכירות יש סעיף שמטיל עלי החובה לשלם את דמי ועד הבית שעמדו על כ 100 שח

כיום הוחלט על חברת ניהול במקום ועד בית בעלות של 300 שח

האם אני חייב לשאת בעלות הנל או שמא בעלת הדירה?
איזה רוב נדרש לשם קבלת החלטה על חברת ניהול במקום ועד בית?

בברכה
עו"ד סמי הרר

samih@ildinsur.co.il

מספר נקודות בקשר לדמי ניהול ועד בית

נשלח: 26/04/2006 - 13:54:06
על ידי תמר מינץ, יו"ר האיג
ראשית כל נבהיר כי אין לראות בתשובתי יעוץ משפטי.

1.בקשר לעליית המחירים החדה - דמי ניהול מסתכמים בד"כ בסכומים קטנים בהרבה מהסכום שציינת.יש לבדוק מדוע העליה חדה כ"כ.סביר להניח כי העליה אינה רק בגין דמי ניהול, אלא עבור שרותים אחרים/ הוצאות אחרות.
2.תשלום דמי ועד בית חל ע"פי חוק על בעל הדירה.לפי כל חוזה לגופו, רשאי בעל הדירה להסב את תשלום דמי הועד לשוכר, בהתאם לתנאים הרשומים שם(ייתכן פירוט לגבי הגבלת סכום, פירוט השירותים המדויק עליהם ישלם השוכר וכו').מכיון שאין בידי נוסח החוזה המדויק אין בידי תשובה מדויקת לענינך.
3.באופן כללי, ההגיון אומר שבמידה ולא סוכם אחרת, השוכר צריך לשלם את דמי הניהול.זאת מכיון שמדובר בהוצאה שוטפת ולא חד פעמית(דוגמא להוצאה חד פעמית:שדרוג חדר המדרגות).
4.בקשר לשאלתך לגבי בחירת חברת ניהול, נסה לבדוק בחוקי הבית המשותף המופיעים בעמוד חוקי בית משותף שבאיגוד(ייתכן והוצאו עדכונים לחוקים המופיעים שם, בדוק זאת):
http://www.batim.org.il/low.html

בברכה,
תמיר מינץ,
מנכ"ל מ.מ.מ. אחזקות בע"מ,
יו"ר האיגוד לניהול בתים www.batim.org.il

הרוב הדרוש למסירת ניהול הביניין למתחזק מסויים

נשלח: 06/05/2006 - 14:16:24
על ידי שחר כהן פורטל בתים
מתוך מאמר שהתפרסם בynet ומופיע גם באתר האיגוד:
"בעניין מסירת ניהול הבניין למתחזק מסוים, למשל, החוק קובע כי בעלי הדירות ששני שלישים מהרכוש המשותף צמוד לדירותיהם רשאים להחליט אם למסור את תחזוקת הבניין לחברת אחזקה"
קישור למאמר המלא:
http://www.batim.org.il/articles-ynet-batim.html