הסקה בבניין-תקלות חוזרות
נשלח: 25/02/2025 - 16:36:39
שלום, אני גרה בבניין עם 26 דירות משנות השבעים, בעל מערכת הסקה (מבניית הבניין). במערכת הסקה משתמשים רק 4 דיירים, שאר הדיירים נושאים בהוצאות האחזקה לפי החוק.
מכיוון שהבניין ישן, הצינורות אכולים, ישנן תקלות חוזרות במערכת.
כל שנה הצינורות מתפוצצים בכמה מוקדים.
לצערי מרבית הבעיות בצנרת המרכזית שעוברת מעל הדירה שלי ושל דירה נוספת, מה שגורם לנזקי רטיבות, והרס לציוד שלי. בנוסף התיקון גורם לאי נוחות בלשון המעטה, נגרר לאורך זמן, ומפריע לנהל חיים נורמלים. לפעמים נאלצת לוותר על ימי עבודה.
כל זה וכמובן שכל דיירי הבניין כולל אותי משלמים על האחזקה השוטפת שכוללת גם תיקונים כאלה שמכוסים חלקית על ידי הביטוח של הבניין.
לאור כך שהמערכת ישנה מאוד והצינורות אכולים, האם יש אפשרות להוציא את המערכת מכלל שימוש על בסיס חוות דעת של בעל מקצוע והסכמה של רוב אבל לא כל דיירי הבניין? או בדרך אחרת כלשהי?
במידה ולא-האם שיפוץ נרחב (ויקר) של המערכת נחשב תחזוקה שוטפת והועד יכול לחייב את כלל דיירי הבניין לשלם עליו?
מכיוון שהבניין ישן, הצינורות אכולים, ישנן תקלות חוזרות במערכת.
כל שנה הצינורות מתפוצצים בכמה מוקדים.
לצערי מרבית הבעיות בצנרת המרכזית שעוברת מעל הדירה שלי ושל דירה נוספת, מה שגורם לנזקי רטיבות, והרס לציוד שלי. בנוסף התיקון גורם לאי נוחות בלשון המעטה, נגרר לאורך זמן, ומפריע לנהל חיים נורמלים. לפעמים נאלצת לוותר על ימי עבודה.
כל זה וכמובן שכל דיירי הבניין כולל אותי משלמים על האחזקה השוטפת שכוללת גם תיקונים כאלה שמכוסים חלקית על ידי הביטוח של הבניין.
לאור כך שהמערכת ישנה מאוד והצינורות אכולים, האם יש אפשרות להוציא את המערכת מכלל שימוש על בסיס חוות דעת של בעל מקצוע והסכמה של רוב אבל לא כל דיירי הבניין? או בדרך אחרת כלשהי?
במידה ולא-האם שיפוץ נרחב (ויקר) של המערכת נחשב תחזוקה שוטפת והועד יכול לחייב את כלל דיירי הבניין לשלם עליו?