כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • מעלית שבת
דף 1 מתוך 1

מעלית שבת

נשלח: 20/09/2023 - 20:36:21
על ידי ברכ
ברצוני לדעת
1.האם ניתן להחתים דייר שלא כתוב בנסח טאבו על הסכמה למעלית שבת? לדוגמא דייר שלא השלים את הרישום בטאבו אבל טוען שהדירה שלו? או יורשים שלא כתובים בנוסח אבל טוענים שיש להם צו ירושה אך בטאבו כתובים ההורים שלהם שנפטרו והלכו לעולמם?
2. האם ניתן להחתים שוכרים או רק בעלי הדירות ?
3. האם צריך לכנס ישיבת דיירים על מנת לקבל הסכמה למעלית שבת?
4. האם כל דייר יכול לקחת על עצמו להחתים דיירים למעלית שבת?
5.האם צריך לכתוב עלויות של התקנה והפעלה על דף ההחתמה?
מדובר על בניין עם 2 מעליות ללא מנגנון מעלית שבת כלומר צריך רוב של 51%
תודה רבה!

Re: מעלית שבת

נשלח: 24/09/2023 - 09:43:33
על ידי razadv
שלום רב,

זכות הבעלות משתכללת רק עם רישומה. כל עוד לא נרשמה בנסח הטאבו - מדובר בהתחייבות חוזית לקבלת זכות קניינית.
רק דיירים המבקשים להפעיל מעלית אחת מתוך ה-2 הקיימות ישאו בהוצאות התקנת פיקוד שבת והוצאות ההפעלה - והם בלבד.
לפיכך אין צורך ברוב אלא די בבקשה של דייר אחד.

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד