וועד בניין טוען לנזק (אסטתי) ודורש תשלום עבור התיקון שבוצע
נשלח: 14/06/2023 - 13:16:26
שלום,
וועד הבניין (בבניין בן 4 קומות) פנה אליי בדרישת תשלום עבור תיקון צבע שעשו.
טענתם היא שילדיי שרטו את דלת הכניסה ועל כן חובתי לשלם את סכום התיקון (כמה מאות שקלים). ראוי לציין שהנזק היה אסטתי ולא פונקציונאלי.
נוצרה אי הסכמה לגבי מי אחראי לנזק. למיטב ידעתי זה לא נזק שעשו ילדיי אבל הצעתי לבוא לקראתם מחמת הספק - ולמצוא פשרה.
הוועד אינו מוכן להתפשר, הוא מעוניין במלוא התשלום ואני איני מוכנה לקחת את כל האחריות עליי.
הוועד עושה כעת משאל לדיירים - האם הם מוכנים להוציא את הסכום מקופת הוועד.
הם מעבירים מסר לדיירים האחרים שהם צריכים לשאת בנזק שאנחנו -לטענתם- עשינו.
בנוסף, בהיותי שוכרת בבנין - פנה הוועד לבעל הבית שלי והתלונן עליי בפניו על שלא מסכימה לשאת באחריות מלאה לנזק (ולעלות התיקון).
האם יש לבעל הבית אחריות או זכות להתערב בעניין הזה? (הוא התבקש לדאוג שאשלם את הסכום)
ההתנהלות שלהם גובלת בעיניי בהטרדה, או לכל הפחות בניצול לרעה של מעמד הוועד.
וגם - סביר בעיניי שכשבאים בהאשמות כאלו - חובת ההוכחה היא על הוועד, סביר בעיניי שהיו צריכים לדבר איתי לפני התיקון ולא אחריו
האם יש חוק או התוויה כלשהי שנותנים מענה במצב כזה?
מי מחליט אם היה צורך בכלל לצבוע את השריטות בדלת הכניסה?
מה ההליך התקין בו הוועד היה אמור לפעול?
ומה ביכולתי לעשות כעת?
הייתי שמחה להבין מה זכוייתיי פה ומה מותר/אסור לוועד לעשות במקרה כזה (ומה מקומו של בעל הבית בסכסוך הזה).
תודה רבה,
אווה
וועד הבניין (בבניין בן 4 קומות) פנה אליי בדרישת תשלום עבור תיקון צבע שעשו.
טענתם היא שילדיי שרטו את דלת הכניסה ועל כן חובתי לשלם את סכום התיקון (כמה מאות שקלים). ראוי לציין שהנזק היה אסטתי ולא פונקציונאלי.
נוצרה אי הסכמה לגבי מי אחראי לנזק. למיטב ידעתי זה לא נזק שעשו ילדיי אבל הצעתי לבוא לקראתם מחמת הספק - ולמצוא פשרה.
הוועד אינו מוכן להתפשר, הוא מעוניין במלוא התשלום ואני איני מוכנה לקחת את כל האחריות עליי.
הוועד עושה כעת משאל לדיירים - האם הם מוכנים להוציא את הסכום מקופת הוועד.
הם מעבירים מסר לדיירים האחרים שהם צריכים לשאת בנזק שאנחנו -לטענתם- עשינו.
בנוסף, בהיותי שוכרת בבנין - פנה הוועד לבעל הבית שלי והתלונן עליי בפניו על שלא מסכימה לשאת באחריות מלאה לנזק (ולעלות התיקון).
האם יש לבעל הבית אחריות או זכות להתערב בעניין הזה? (הוא התבקש לדאוג שאשלם את הסכום)
ההתנהלות שלהם גובלת בעיניי בהטרדה, או לכל הפחות בניצול לרעה של מעמד הוועד.
וגם - סביר בעיניי שכשבאים בהאשמות כאלו - חובת ההוכחה היא על הוועד, סביר בעיניי שהיו צריכים לדבר איתי לפני התיקון ולא אחריו
האם יש חוק או התוויה כלשהי שנותנים מענה במצב כזה?
מי מחליט אם היה צורך בכלל לצבוע את השריטות בדלת הכניסה?
מה ההליך התקין בו הוועד היה אמור לפעול?
ומה ביכולתי לעשות כעת?
הייתי שמחה להבין מה זכוייתיי פה ומה מותר/אסור לוועד לעשות במקרה כזה (ומה מקומו של בעל הבית בסכסוך הזה).
תודה רבה,
אווה