כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות
דף 1 מתוך 1

מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות

נשלח: 30/05/2023 - 06:26:39
על ידי gold
שלום רב.
בנין בן 17 קומות והמערכת הסולארית (קולטי שמש) שעל הגג משמשת את כ-40% מדיירי הבנין (הקומות העליונות)
מי צריך לשאת בהוצאות אחזקת המערכת. ועד הבית ? או רק הדיירים מהקומות העליונות הנהנים מהמערכת.

Re: מערכת סולארית (קולטי שמש) על הגג ברב קומות

נשלח: 30/05/2023 - 18:49:52
על ידי razadv
שלום רב,

ראשית יש לבדוק הוראות לעניין המערכות בתקנון המוסכם - אם קיים לבניין ועל פיו יפעלו (ניתן להזמין מסמכי בית משותף מלשכת רישום המקרקעין במרשתת).
שנית האם המערכת שירתה במקור רק 40% מהדיירים, או ששימשה את כולם או מרביתם ו-60% חדלו משימוש?
ככל ושירתה מלכתחילה את כולם או מרביתם של הדיירים - המערכת היא רכוש משותף.
ככל והמערכת שירתה רק 40% מלכתחילה ואין תקנון מוסכם או הוראה בו לעניין מעמד המערכת - יחול התקנון המצוי המורה כי רכוש משותף ישמש את מרבית הדירות. קרי מעל ל-51%, ובהתאמה יחול סעיף 52 לחוק המקרקעין.
ככל ו-40% משתמשים במקור, המערכת אינה משמשת את מרבית בעלי הדירות ולכן לא תיחשב רכוש משותף.


בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד