סירוב דייר לשלם תשלום חלקי בשיפוץ הבניין
נשלח: 20/01/2023 - 03:32:01
שלום,
אני ועד בית בבניין ישן מאוד, בן 5 דירות. בבניין שלנו בוצע לאחרונה שיפוץ חיצוני חלקי הכולל בעיקר תיקוני איטום של 2 קירות בניין. במהלך השיפוץ קרס חלק של קיר חיצוני בקומה העליונה, בשל בלאי, והקבלן בא לקראתנו ותיקן את החלק שקרס במחיר עלות חומרים ועבודה. בעקבות הפעולה הלא צפויה הזו , בעלי הדירות התבקשו להוסיף לסכום השיפוץ שסוכם בהתחלה, תשלום נוסף (בסביבות 1,000 ש"ח לכל דירה ) . כולם שילמו את התוספת מלבד דייר אחד, שטוען כי הוא לא מוכן לשלם את התוספת הזו , כיון שלפני 4 שנים כאשר רכש את הדירה שלו בקומת הקרקע ועבר לגור בה, הוא צבע על חשבונו , את הקירות החיצוניים של דירתו , במסגרת השיפוץ הכללי של דירת החצר שלו. כעת , הוא טוען שבגלל שדאג לפני 4 שנים ל"שיפוץ החזית החיצונית של הבניין" ( לטענתו ) , הוא מבקש לא לשלם על התוספת של השיפוץ , ומבקש לגלם רטרואקטיבית את העלות שלו כשצבע את הקיר החיצוני של דירתו. לפי הידוע לי , הוא לא יכול לבקש רטקואקטיבית החזר על שיפוץ שעשה ביוזמתו ולרווחתו האישית . זוהי בעיניי סחיטה . בזמנו , כשהוא צבע את הקטע של הקיר החיצוני שסביב דירתו , הוא גם לא ביקש מנציגות הועד אישור ופעל על דעת עצמו. הייתכן , שעכשיו כשנדרש להוסיף תוספת על השיפוץ , הוא יבוא עם תירוץ שהוא לא משלם , כיון שבעבר הוא צבע חלק זעיר בקיר החיצוני?
אני ועד בית בבניין ישן מאוד, בן 5 דירות. בבניין שלנו בוצע לאחרונה שיפוץ חיצוני חלקי הכולל בעיקר תיקוני איטום של 2 קירות בניין. במהלך השיפוץ קרס חלק של קיר חיצוני בקומה העליונה, בשל בלאי, והקבלן בא לקראתנו ותיקן את החלק שקרס במחיר עלות חומרים ועבודה. בעקבות הפעולה הלא צפויה הזו , בעלי הדירות התבקשו להוסיף לסכום השיפוץ שסוכם בהתחלה, תשלום נוסף (בסביבות 1,000 ש"ח לכל דירה ) . כולם שילמו את התוספת מלבד דייר אחד, שטוען כי הוא לא מוכן לשלם את התוספת הזו , כיון שלפני 4 שנים כאשר רכש את הדירה שלו בקומת הקרקע ועבר לגור בה, הוא צבע על חשבונו , את הקירות החיצוניים של דירתו , במסגרת השיפוץ הכללי של דירת החצר שלו. כעת , הוא טוען שבגלל שדאג לפני 4 שנים ל"שיפוץ החזית החיצונית של הבניין" ( לטענתו ) , הוא מבקש לא לשלם על התוספת של השיפוץ , ומבקש לגלם רטרואקטיבית את העלות שלו כשצבע את הקיר החיצוני של דירתו. לפי הידוע לי , הוא לא יכול לבקש רטקואקטיבית החזר על שיפוץ שעשה ביוזמתו ולרווחתו האישית . זוהי בעיניי סחיטה . בזמנו , כשהוא צבע את הקטע של הקיר החיצוני שסביב דירתו , הוא גם לא ביקש מנציגות הועד אישור ופעל על דעת עצמו. הייתכן , שעכשיו כשנדרש להוסיף תוספת על השיפוץ , הוא יבוא עם תירוץ שהוא לא משלם , כיון שבעבר הוא צבע חלק זעיר בקיר החיצוני?