כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • זכות קיניינית
דף 1 מתוך 1

זכות קיניינית

נשלח: 07/08/2022 - 04:41:24
על ידי Asi
שלום

1. מה ניתן לעשות כאשר הועד עקב סכסוך כספי הוציא דייר מהאפליקצייה של שער החניון (נאלץ לפתוח בשלט פתרון חלקי) וכמו כן הוואטסאפ המשותף ?
האם הדבר חוקי לפגוע בזכותו הקניינית ? ואם לא (כמו שניתוק מים אינו חוקי ), כיצד ניתן לטפל במהירות ויעילות ?

2. כשמגיע דייר חדש או דייר שמתחרט , האם ניתן לשנות שהתשלום לחברת ניהול יהיה לפי מ"ר כחוק ולא שווה ?

תודה

Re: זכות קיניינית

נשלח: 10/08/2022 - 10:55:46
על ידי razadv
שלום רב,

1. לא ידוע על זכות הדרה של בעל דירה משימוש ברכוש המשותף. משכך אין להדרה זו כל נפקות חוקית. לא זו בלבד שפעולה זו מהווה סעד עצמי אסור אלא גם ודאי פוגעת הזכות הקניינית של בעל הדירה. יש להגיש תביעה לצו עשה אצל המפקחת על רישום המקרקעין.

2. ככל והנוהג היה תשלום שווה, ואולם דייר אחד עורר התנגדות - חלה חובה לעבור לשיטת תשלום בהתאם לגודל הדירה (בהתאם לקבוע בסעיף 58(א) לחוק המקרקעין).

בכבוד רב,

רז חיימוביץ, עו"ד