כ פורום בתים - ייעוץ חינם לועד הבית ולדיירים מאת מומחי פורטל בתים • החוק בעניין דוח ועד בית
דף 1 מתוך 1

החוק בעניין דוח ועד בית

נשלח: 08/06/2006 - 07:14:39
על ידי דיירת הבית
בבניין שלי יש 8 דיירים וועד הבית לא נתן דוח כבר שנה וחצי ואין אספות ועד בכלל (ואם יש אז אף אחד לא בא).
ועד הבית בבניין שלי מסרב לפרסם דוח וטוען שלפי החוק
הוא אינו חייב לעשות זאת אלא מחוייב רק לתת למי
מהדיירים שרוצה להגיע אליו הביתה לראות את הדוחות.

מכיוון שיש סכסוך ביני ובין ועד הבית (שאינו קשור לנושא
הוועד) , ושאר הדיירים לא ממש אכפת להם מה קורה
בבניין ( רובם בשכירות..) הרי שאיני יכולה להגיע אליו
לראות את הדוחות (הוא הופך לאלים ורגזן מאוד בנסיון
לדבר איתו בכלל)
אם אכן הוועד מורשה לתת דוח רק בהסתכלות בביתו, או באסיפה, כיצד אני אמורה לראות דוח שכזה?
האם לפי חוק, ניתן לחייב אותו לפרסם את הדוח בכניסה(כפי שמקובל בבניינים אחרים שראיתי)?

4. האם חוקית יכולים לחייב אותי להמשיך ולשלם לועד
כאשר אינני יודעת לאן הולכים הכספים בגלל חוסר דווח, וכאשר הועד מנצלאת המצב הקיים בצורה שכזו?

מה ניתן לעשות במקרה כזה?

תודה רבה

המשך

נשלח: 08/06/2006 - 07:15:37
על ידי דיירת הבית
...מה בעצם אומר החוק בעניין זה??
האם אני יכולה לקבל ממנו ציטוט?

הפניות לחוקי בית משותף, מאמרים בנושא קבלת החלטות בבית משותף

נשלח: 09/06/2006 - 10:35:46
על ידי שחר כהן פורטל בתים
את חוקי הבית המשותף, חוק המקרקעין, תקנון ניהול בית משותף ועוד תוכלי למצוא כאן(לחצי על הקישור ואח"כ על החוק הרצוי):
http://www.batim.org.il/low.html
איני בטוח אם ועד הבית מחויב לפרסם דו"ח כזה(ולכן נחכה גם לתשובתו של עו"ד ליבוביץ בפורום יעוץ משפטי שם העלת את השאלה פעם נוספת), אך בכל מקרה ביכולתך ליזום אסיפת דיירים וההחלטה שתתקבל שם לגבי הדוחות תחייב את ועד הבית.
איך לכנס אסיפת דיירים ומהו הרוב הדרוש, זאת תוכלי למצוא במאמר "בית משותף : כללים לחיים משותפים" שנמצא בדף הבא(כתבות ומאמרים):
http://www.batim.org.il/articles.html
בהצלחה ושבת שלום,
שחר