דף 1 מתוך 1
תשלום לועד בגין מעלית
נשלח: 09/05/2006 - 00:41:21
על ידי יואב
בבנין בו אני מתגורר הותקנה לפני שנה מעלית במימון של חלק מהדיירים.
הדיירים שלא שילמו אינם משתמשים בה, אך הועד דורש מהם להשתתףבהוצאות אחזקתה. (לאחר ההתקנה עלו מיסי הועד בכחמישים ש"ח לחודש)
האם דרישה זו מוצדקת?
האם העליה היתה במוצהר עקב עלויות האחזקה של המעלית?
נשלח: 18/05/2006 - 11:59:20
על ידי שחר כהן, שחר מערכות מידע
האם העליה היתה במוצהר עקב עלויות האחזקה של המעלית? איך התקבלה ההחלטה על בניית המעלית? באיזה רוב התקבלה? חזור אלי עם תשובות.
כמו כן תוכל להיעזר בחוק המקרקעין המצוי באתר האיגוד תחת דף "חוקים":
http://www.batim.org.il/low.html
בכתבה אודות קבלת החלטות בבית משותף שהתפרסמה בynet ותוכל למצוא כאן:
http://www.batim.org.il/articles.html
כל בעלי הדירות חייבים להשתתף בהוצאות התחזוקה השוטפת של מעלית
נשלח: 26/05/2006 - 13:22:02
על ידי שחר כהן, מנהל האתר
ציטוט מתוך המאמר שהזכרתי בתשובה הקודמת:
"מה לגבי נושא המעלית?
כיום נהוג להתקין מעליות בבניינים ישנים, גם אם לפי החוק אין דרישה כי תותקן בהם מעלית. בעניין זה חוק המקרקעין קובע כי יש צורך בהסכמת שני שליש מבעלי הדירות, אחרת לא יוכל הרוב לאכוף על המיעוט את החלטתו בנושא.
בעלי הדירות בקומת הקרקע אינם חייבים להשתתף בהוצאות בגין התקנת המעלית - גם אם הם נמנים עם המחליטים להתקינה. עם זאת, כל בעלי הדירות חייבים להשתתף בהוצאות התחזוקה השוטפת של המעלית. "
מאמרים מעניינים נוספים בנושאי בית משותף, גינון, הדברה, גנרטורים ועוד תמצאו בלחיצה על הקישור הבא:
http://www.batim.org.il/articles.html