בעית איטום בקומה 7

פורום פתוח בנושאים הנוגעים לניהול / אחזקת בתים, ועד בית, חברות ניהול וכו'.

בניהול יואב לוי - מנכ"ל משותף בחב' Easy House ניהול בתים.

מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv

נעול
כרמית
הודעות: 3
הצטרף: 20/09/2011 - 12:22:44

בעית איטום בקומה 7

שליחה על ידי כרמית »

שלום
אנו גרים בקומה 7 מתוך 9. לפני 10 שנים רכשנו את הבית וניתגלתה כניסת מים לחדר הממד מהקיר החיצוני והתחיל להתנפח.
החברה המשכנת ביצעה איטום יסודי.
כעת,אחרי 8 שנים, התחיל להתנפח ולהיווצר פיטריות על הקיר בנקודות המשיקות לתיקרה ולריצפה.
האם וועד הבית צריך להשתתף בהוצאות התיקון? השכנים מעלי ומתחתי אינם מתלוננים על רטיבות כרגע...

תודה מראש
naftali imber
מנהל פורום
הודעות: 831
הצטרף: 02/11/2006 - 11:53:58
יצירת קשר:

Re: בעית איטום בקומה 7

שליחה על ידי naftali imber »

כרמית שלום:
אין מספיק פרטים טכניים ע"מ שאוכל להדריך אתכם.
אם הבעיה היא בציפוי החיצוני של חזית המבנה, הוא נחשב לרכוש משותף ועל הועד לתקן לפי סעיף 3 של התקנון המצוי http://www.batim.org.il/low/takanonmatzui.html 3. הזכות לתבוע תיקונים [תיקון: תשל"ז] (א) בעל דירה זכאי לדרוש מהנציגות שתבצע כל תיקון בבית או ברכוש המשותף, שאי ביצועו עלול לפגוע בדירתו או בערכה.

אבל...לי יש הרגשה שהממ"ד שלך לא נבנה כהלכה, ואם כך הדבר תוכלי לתבוע את החברה המשכנת – ממנה קנית את הדירה, תביעת נזיקין בגין הפרת חובה חקוקה. אופן בנית הממ"ד מופיע בתקנות.

אני מציע שתזמיני בדיקת מומחה – כמו חברת בם או דר' בן עזרא, שהם יקבעו מה הפגם וכיצד לתקנו ואם הייתה חריגה מתקנות בנית מקלטים. ממ"ד אמור לעצור רסיסי פיצוץ ולא רק גשם!
אשמח לקבל את תגובתך לתשובה, עכשיו שאת/ה עדיין ליד המחשב! האם התשובה עזרה לך, האם יש לך שאלות שלו נענו, ומה הן?
נפתלי אימבר - ניהול ואחזקת מבנים בצפון בורר בעינייני ועד הבית וסכסוכי שכנים

נ.ב - המידע שנמסר בפורום אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ממשי
כרמית
הודעות: 3
הצטרף: 20/09/2011 - 12:22:44

Re: בעית איטום בקומה 7

שליחה על ידי כרמית »

אילו פרטים טכניים אתה צריך? האם תמונות יכולות לעזור?

תודה
naftali imber
מנהל פורום
הודעות: 831
הצטרף: 02/11/2006 - 11:53:58
יצירת קשר:

Re: בעית איטום בקומה 7

שליחה על ידי naftali imber »

כרמית שלום:
קשה לי לדחוס לתוך מסגרת זו מעל לארבעים שנה של ניסיון בבניה ואחזקת מבנים – אני מודה בעיקר תעשייתיים, אבל שם היה הרבה בטון! ועוד יותר קשה לתת דיאגנוזה בשלט רחוק. צריך לאתר כיצד המים חודרים פנימה, אם בתפר בין הקומות או דרך סדקים בקירות או דרך נקודות החדירה של צנרת החשמל. בטון מזוין – ממנו עשוי המקלט, לא אמור להעביר מים, ואם הקפידו מאוד ביציקה, הוא לא יעביר מים אפילו בלי טיח או איטום חיצוני כלשהו.

משהו לא טוב קרה שם. ממ"ד – שהו בעצם שם אחר למקלט, הוא בשביל להתגונן מפצצות. בשביל להתגונן מגשם קונים מיתריה!

אני מתנצל על הבוטות, אבל אם הייתם בוטים כך כלפי זה שמכר לכם את הדירה לא היית צריכה לקרוא היום מילים אלה. אם אכן "חיפפו" בבניית המקלט את תוכלי לתבוע את זה שמכר לכם את הדירה, למרות הזמן שעבר (תביעת נזיקין בגין הפרת חובה חקוקה.), אבל את זה יכול להגיד מומחה אחרי שבדק את המקלט.

שנה טובה
אשמח לקבל את תגובתך לתשובה, עכשיו שאת/ה עדיין ליד המחשב! האם התשובה עזרה לך, האם יש לך שאלות שלו נענו, ומה הן?
נפתלי אימבר - ניהול ואחזקת מבנים בצפון בורר בעינייני ועד הבית וסכסוכי שכנים

נ.ב - המידע שנמסר בפורום אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ממשי
נעול

חזור אל “פורום ניהול / אחזקת בית משותף”